brigittevisser.reismee.nl

Cuba, dag 7

Dag 7

Beautiful Trinidad staat vandaag op het programma. Wat hebben we een leuk adres om te logeren. In een huis, bij een familie, vlakbij het oude centrum. Vanmorgen zijn we begonnen met een fantastisch ontbijt op het dakterras. Het is duidelijk dat hier meer 'geld zit' dan we tot nu toe hebben meegemaakt. Het huis is mooi gerenoveerd en Joyce en ik, de single ladies, slapen in de nieuwe aanbouw. Martien en Angelien slapen in een kamer achter de keuken, haha. En de rest is verdeeld over het huis.
Om 9 uur komt Jose ons ophalen en gaan we met de bus eerst langs de bank om weer geld te wisselen en daarna naar een pottery omdat dit hier een ambacht is. Leuke plaatjes geschoten in de werkplaats en uiteraard was er gelegenheid om te kopen. Ik heb prachtige vazen gezien, maar ja....hoe neem je dat mee naar huis?
Na de pottery gingen we naar Placa St. Ana, waar de buitenmuren van haar kathedraal nog staan, ook was er een gebouw te zien dat dienst deed als gevangenis in de tijd van de Spaanse overheersing, nu is het een restaurant.
Daarna ging het naar het echte centrum van Trinidad, supertoeristisch, maar schilderachtig. Mooi gekleurde huizen, paard en wagen over de kinderkopjes en een soort van autovrij gebied. We hebben samen het museum van architectuur bezocht en daarna zijn we Canchancharra gaan drinken. Een specialiteit van deze regio, maar uiteraard ook gewoon met rum. Verder suiker, honing, limoen en water, heerlijk! Na deze guided tour heeft Jose ons in een restaurant gebracht om te lunchen en daarna gingen we 'ieder voor zich' Trinidad bekijken. Ik ben samen met Joyce op pad gegaan. We hebben een Santeria tempel bezocht, het museum van fijne kunst, de toren beklommen en een maquete van de stad bekeken. Daarna zijn we met Margot, Rafael, Marjon en Arno terechtgekomen in de Boquedita del Medio van Trinidad en daar hebben we onder het genot van Mojito's lekker zitten borrelen. Voor vanavond heeft Jose weer een restaurant geregeld en daarna gaan we naar het Case de la Trova voor weer een avond vol Cubaanse muziek. Let's party!

Jan

Voor het verzenden van een mooie vaas hebben we toch PostNL, DHL oi :-), maar of dat daar ook zo functioneert? Leuk om te lezen.

Masja Verpoort

En? Een leuke Cubaan aan de haak geslagen in Casa de la Trova? ;)

Tiara Tours