brigittevisser.reismee.nl

Cuba, dag 15

Dag 15

Gisterenavond hebben we ons verblijf in Santiago de Cuba afgesloten met een bezoek aan Casa de la Trova, daar hebben we genoten van de muziek, de mojito en het salsa dansen.
We werden steeds gewaarschuwd voor dieven in Santiago de cuba, omdat hier meer overlast is dan in andere plaatsen, maar wij vonden het erg meevallen allemaal.
Vanmorgen gingen we op weg naar El Cobre een klooster voor de Patrone de Cuba. Ik heb daar een heiligenbeeldje van de patrones gekocht voor mijn 'heilige hoekje', leuk om ook uit Cuba iets speciaals te hebben. In de kerk heb ik een paar kaarsjes aangestoken en vooral gekeken naar alle mensen. Er waren veel mensen met kleine kinderen, het leek op een doopceremonie.
Maar we moesten al snel weer verder en vanaf Palma Soriano gingen we een groot deel dezelfde weg terug als een paar dagen geleden. Er zijn gewoon geen andere wegen die goed genoeg zijn voor de bus. Na Las Tunas nemen we een 'shortcut', dat hebben we geweten zeg, de allerslechtse weg van Cuba!! Gaten vol water waar je in kunt verdrinken zo diep!
En weer stonden we bij het verkeerde hotel, maar nu hoefden we slechts 1 deur verder, dus we gaan niet naar Gran Hotel, maar naar Brisas Santa Lucia. Een groot all inclusive resort volop entertainment. Dit is een heel ander Cuba dan we tot nu toe gezien hebben. Ik weet nog even niet of ik dit leuker vind???
Na aankomst zijn we snel naar het strand gegaan, weg van de discodreun bij het zwembad. Het was heerlijk om na deze reisdag nog een paar uurtjes te kunnen genieten van de prachtige blauwe zee en een mooi wit strand. Rond een uur of 6 werd
er echter ook een stapel enorme boxen op het strand gezet en toen begon de discodreun daar.......die live salsamuziek is toch leuker
Daarna gingen we eten in een enorm restaurant met buffet zoals dat in een all-inclusive hoort. Het eten was niet heel best, maar we hebben weer een gezellige avond gehad, want na het eten hebben we nog een tijdje buiten genoten van het heerlijke weer en lekker op het terras zitten kletsen met elkaar.

Jan

Je zal nooit meer klagen over de 'slechte' wegen in ons landje
Kan me voorstellen dat je even moet omschakelen. Lijkt het op een cultuurshock?
Leuk dat het dan toch gezellig kan zijn met de groep.

Tiara Tours