brigittevisser.reismee.nl

Ierland, aankomst in Maynooth

Vanmorgen op tijd uit Amersfoort vertrokken, want alle berichten over drukte op Schiphol maken een mens zenuwachtig. Dus 3 uur voor vertrek meldde ik me bij balie 17. AerLingus doet echter niet aan vakantiestress, als enige maatschappij op Schiphol gaan zij pas 2 uur van tevoren beginnen met inchecken. Best handig om te weten, haha. Maar goed, dan eerst maar een kopje koffie en daarna alsnog in de rij. Eén dame (1!!!!) ging aan de slag om alle passagiers in te checken, dus gemopper alom. Relax mensen, dacht ik, het is vakantie. Na een half uur vond die ene dame het toch niet snel genoeg gaan en werden er een paar collega's opgepiept om te helpen. Toen ging het snel, ook bij de bagagecheck en de douane geen vertraging, dus was er nog tijd genoeg om te lunchen.

Na een razendsnelle vlucht veilig geland in Dublin en jippie, deze keer geen gedoe met de bagage. Dus met koffer op zoek naar onze gids/reisleider van deze week. Die stond keurig achter het hekje in de aankomsthal en ook de reisgenoten sloten al snel aan. We vormen een groep met 7 wandelaars, 5 vrouwen en 2 mannen. Daarna op pad naar de bus en bagage inladen. Een rit van ongeveer drie kwartier bracht ons in Maynooth, waar we mogen slapen op de campus van St.Patricks University. Wat een prachtplek! Een voorrecht om hier te kunnen logeren.

Na het verkennen van de kamers en het uitpakken van de koffers was het verzamelen geblazen om naar de pub te gaan voor het diner. Wat een leuk plaatsje is Maynooth en wat een goeie stamkroeg hebben we voor het diner! Een driegangenmenu met keuzemogelijkheid voor iedere gang, heeeeeeerlijk veel soorten bier op de tap, dus dit wordt een topweek. Tijdens het diner hebben we verder kennis gemaakt met elkaar en de plannen voor de wandelingen besproken. Morgen meteen beginnen met 21km, poeh. Dus nu lekker slapen in mijn kloostercel en morgen vroeg op voor een early breakfast in de grote eetzaal

jan

Heb je wel op de knieën je avond en morgengebedje gedaan? :-):-)

Tiara Tours