brigittevisser.reismee.nl

Ierland, van Marley Park naar Knockree

Eigenlijk zou het wandelen beginnen met een inloopwandeling van 8km, maar omdat de verdeling over de wandeldagen daarmee niet helemaal logisch is hebben we gisteren afgesproken om vandaag te starten met de eerste etappe van de Wicklow Way. En dan ook maar meteen met een wandeling van 21km.

Dus na een vroeg ontbijt in de eetzaal van onze campus gingen we om 9 uur via de supermarkt voor proviand onderweg naar het startpunt in Marley Park. Een prachtig park in Dublin, met een schitterend huis Ên met het startpunt van onze wandelroute. Het weer bij de start was niet fijn, we begonnen met regen, maar al snel werd het weer droog en liepen we door prachtige heuvels, over pittige beklimmingen en langs spannende afdalingen. Het was fijn om te merken dat het tempo voor de hele groep goed was en dat we al snel een soort 'afspraken' maakten over pauzes en dergelijke.

Kortom we hebben een prima eerste dag gehad. Onze reisleider Erwin kwam ons gedurende de dag een paar keer tegemoet en heeft ons tot 2x toe gered van verkeerd lopen. Precies op die plekken waar we verkeerd dreigden te gaan omdat we een bordje misten, dook hij op om ons de goede richting uit te sturen.

Het is ook fijn om te merken dat mijn achillespees weliswaar laat weten dat hij niet in orde is, maar dat de pijn heel houdbaar is. Ben zelfs een beetje verrast door het gemak waarmee ik deze wandeling heb volbracht.

Nu zitten we even te relaxen na een verkoelende douche en straks gaan we weer naar onze pub voor het diner.

Marian

Hoi Brigitte, gelukkig heeft jouw achillespees het gehouden! Top dat een ieder zo flexibel is! (Das dan weer goed voor het groepsgevoel) De eerste kilometers heb weer in de benen zitten! Tot snel!

Jan

Fijn dat alles goed gaat. Foto zou geschilderd kunnen zijn door Bob Ross.😄😄😄😄👍👍

Tineke

Heerlijk hoor Brigitte ziet er prachtig uit. En je verhalen zijn weer leuk om te lezen. Doe je wel voorzichtig met je Achillespees!

Carla.

Leuk om weer mee te kunnen lezen over je vakantie ervaring.en genieten van je mooie foto.s

Thea Roks

Genieten van de Mooie wandelreis. Ga te seeker volgende! Het is nu al leuk.

Monique Kemp

Hey Brigitte, wat leuk dat ik zo je wandeling kan volgen. Wij hebben Ierland bekeken met de auto, steeds 2 of 3 dagen per verblijf en van daaruit wandelen en de interessantste dingen bekijken. Dan zie je meer in ÊÊn vakantie, maar met wandelen beleef je die mooie groene natuur nog beter denk ik! Ik vind het knap dat je 21 km red in de bergen hoor! Petje af! Ik zal je reis volgen om met je mee te kunnen genieten. Ik vond het Wicklow gebergte zo mooi toen wij er waren. Dus geniet ervan, heel veel plezier xxx Monique

Wendy

Leuk om mee te lezen met je wandelavontuur. Prachtig lijkt mij het, dus ik geniet lekker met je mee!

Tiara Tours