brigittevisser.reismee.nl

Ierland, van Knockree naar Roundwood

Tweede wandeldag en we hadden kunnen weten dat het zwaar zou worden, want voor de wandeling van gisteren (21km) waren 7 wandeluren berekend en voor die van vandaag (18km) stonden 6,5 uur op de planning. Je loopt hier echt geen 3km in een half uur!

Wat een prachtige dag hadden we, maar wat was het zwaar! Aan het begin gingen we rustig heuvel af, naar een mooi riviertje dat we een tijdje mochten volgen door een soort oerwoud van varens, prachtig mystiek sfeertje. Nadat we het riviertje overgestoken waren ging het eigenlijk gedurende een uur of 3 alleen maar omhoog, soms steil, soms minder, maar steeds hoger. De beloning was fabelachtig, want er was een geweldig uitzicht op een prachtige waterval. Daarna mochten we weer een heel stuk afdalen, over rotsen en langs een steil en grillig pad. Maar meteen daarna ging het weer, net zo steil en grillig, omhoog. We zijn echt in de Wicklow Mountains. Op deze route waren er veel andere wandelaars, duidelijk een populair stuk van de route en terecht. Het laatste deel van de wandeling ging vandaag over een pad van bielzen waarover gaas was gespannen om te voorkomen dat het te glad wordt. De wind was heftig vandaag en soms was het op die bielzen balanceren om er niet afgeblazen te worden. Het is niet zo dat naast het pad een ravijn is of zo hoor, maar in de moerasplassen die eronder en ernaast liggen wil je echt niet onderuit gaan.

Helemaal aan het einde van de wandeldag waren er nog een paar prachtige vergezichten over meren. Erwin bracht ons ook nog even naar Lake Guinness, een mooi donkerder dan donkerblauw meer temidden van rotspartijen en glooiende velden met bloemen en schapen.

Kortom een zeer vermoeiende, inspannende wandeling met continue de wind om je kop. Dat maakt dat ik nu behoorlijk rozig dit verhaaltje typ. Straks eerst maar weer eens een lekker biertje in de pub, dat hebben we wel verdiend.

Tineke

Nou cheers dan maar. Leuk verhaal weer hoor.

Masja

Klinkt ook best wel eng, met die grillige steile paden. Maar wat een te gekke vakantie heb jij weer! Ik zie je reisverhalen met spanning tegemoet. 😊 Bottoms up! 💋

Jan

Weer een genot om je verhaal te lezen. Zie mezelf toch niet zo'n tocht te maken.
Ik begrijp dat de naam van het meer je uitnodigt om te genieten van het bier al dan niet een Guiness.👍👍

Margot

Oh zo fijn om dit te lezen! Amuseer je lieve Brigitte!

Paul en Loes

Wat een uitdagingen ga jij aan zeg! Respect voor je lef en moed.
Biertje zeker verdient! 🍺
Wij drinken ze hier in Spanje gewoon op ons strandbedje.... hoeven alleen op onze slippertjes naar de bar 😜..
Je hebt werkpaarden en luxe paarden toch??
Veel succes voor morgen.

Tiara Tours