brigittevisser.reismee.nl

Ierland, Dublin en van Roundwood naar Glendalough

Gisteren deden we een dagje Dublin, we gingen met elkaar met de trein van Maynooth naar Connely Station in Dublin. Een ritje van een half uur, maar bij het verlaten van de trein was meteen duidelijk dat we in een andere wereld zaten. Van de rust in Maynooth en de Wicklow Mountains, naar de drukte van de stad. Onder leiding van Erwin wandelden we langs alle hoogtepunten van de stad. Trinity College, een militaire herdenking van gevallen Ierse soldaten, St.Patricks cathedral, Christ Church cathedral, the city hall, het Temple Bar district en the halfpenny bridge. Veel te zien dus in deze stad. Na de toer hebben we met elkaar wat gegeten op een foodmarket, hebben we wat souvenirs gekocht en zijn we langzaam teruggelopen naar het station. We merkten dat de fut een beetje op was na twee intensieve wandeldagen in de heuvels en een stadswandeling. Bij terugkomst in Maynooth hebben we allemaal even tijd genomen om te relaxen en daarna zijn we met elkaar lekker gaan eten en weer de pub in geweest. Helaas in tegenstelling tot de avond ervoor, deze keer geen live muziek, maar het was gezellig.

Vandaag stond er weer een wandeling op het programma, dus gingen we om 9 uur op pad in onze bus. Bij het eindpunt van vrijdag werden we vanmorgen gedropt voor de volgende etappe. Een prachtige wandeling vandaag (alweer) met mooie doorkijkjes over meren, met de Ierse Zee op de achtergrond en steeds maar weer de bloeiende heide en brem, waar de schapen tussen grazen. Rond de lunch, we hadden ons brood bijna op, begon het ineens echt te plenzen, dus iedereen schoot in de regenpakken en de lunchpauze was meteen voorbij. Maar een kwartiertje later scheen de zon weer, dus mochten de pakken weer uit. We hadden ons voorgenomen om vandaag wat minder hard te lopen dan de eerste dagen en vooral ook meer te rusten en nog meer te genieten van het mooie landschap. Nou dat is gelukt, wat was het weer een mooie tocht. Minder zwaar dan de eerste twee dagen, maar zeker zo mooi. Helemaal aan het eind kwam Erwin ons weer tegemoet lopen en samen hebben we het laatste stuk afgelegd. Eerst nog langs een prachtig uitkijkpunt waarbij een mooi zicht op de vallei van Glendalough onze beloning voor de klim van de dag was. Helaas ging het niet lang na deze pauze echt serieus regenen en spoelden we bijna de berg af tijdens de laatste afdaling, kletsnat kwamen we beneden aan.

Maar al snel was ook deze bui weer over en toen zijn we met de bus nog gestopt bij een mooi uitzichtpunt op een andere plek in de vallei. Daar hebben we met een paar even met de blote voeten in het koude, snelstromende water gezeten. Heerlijk!

Na een biertje in een pub onderweg ging het weer door naar onze campus in Maynooth en na alweer een lekkere maaltijd in onze O'Neills is het nu bedtijd. Morgen gaan we een rondwandeling maken in Glendalough.

Jan

Weer een leuk verhaal met bevestiging van het spreekwoord: na regen komt zonneschijn. 🐻

Masja

👍