brigittevisser.reismee.nl

Ierland, Glendalough

Vandaag de laatste echte wandeldag met de groep en daarvoor trokken we naar Glendalough. De plaats waar we gisteren druipnat aankwamen, de plaats ook waar in een prachtig dal een heel oude christelijke nederzetting te zien is. We konden vandaag kiezen uit 9 verschillende rondwandelingen en dus kon ieder zijn eigen weg gaan. Ik koos de 'grijze' route, een wandeling die een stukje Wicklow way combineerde met Kevin's way. St. Kevin is de stichter van de nederzetting en er waren verschillende stukken van de geschiedenis te zien. De rondwandeling zelf was maar 4 km en ging door een prachtig bosgebied met een leuke klim en steile afdaling. Na deze ronde ben ik op zoek gegaan naar de resten van de nederzetting, Kevin's site, de Reefter church, de begraafplaats, de Round Tower en nog meer verschillende kerken. Prachtige locaties waar de historie vanaf spat, ik heb genoten!

Daarna heb ik een plekje in de zon, op een groot grasveld gezocht en heb ik heerlijk liggen lezen tot de rest van de groep ook uitgewandeld was.

Na het verzamelen gingen we met de bus naar Killdare, daar is een kerk en klooster dat gesticht is door St. Brigid, mijn naamgenoot. Leuk om daar even rond te kijken, maar helaas was de kerk al gesloten dus het bleef bij een rondje buitenom.

Daarna ging het weer naar Maynooth, voor de laatste keer diner in O'Neills, alweer heerlijk gegeten en na nog een afzakkertje in de pub is het nu bedtijd.

Ronald

Gaat lekker he?? Geniet ervan nog daar!! 😘

Marian

Hoi Brigitte, gaat toch echt veel te snel! Althans als je op je kont zit en jouw verhalen leest! Wat weer 'n feest is omdat ik het idee heb naast je en met je te lopen! Gelukkig heeft je kwetsure het redelijk gehouden. Genieten is mijn devies en dat doe je volop lees ik.

Masja

Jee. Het klinkt echt geweldig! Ierland lijkt me schitterend!

Tiara Tours