brigittevisser.reismee.nl

Ierland, de laatste dag met de groep

Vandaag begonnen we op de begraafplaats in Greystones, daar ligt namelijk Marten Toonder begraven en natuurlijk moesten we daar even bij stilstaan én Greystones was het begin van onze cliffwalk, de allerlaatste wandeling samen. We startten met de wandeling op de boulevard en al snel -na de bouwput voor een nog grotere jachthaven- kwamen we op de populaire cliffwalk die ons naar Bray zou brengen. Het pad was niet heel inspirerend, de uitzichten over de zee en de kliffen wel, prachtig!

Na aankomst in Brey ging het in de auto naar de botanische tuin in Dublin, daar hebben we met de groep een half uurtje kunnen genieten van al het moois. Daarna moest ik afscheid nemen van de groep, zij naar het vliegveld, ik snel terug die prachtige tuinen in. Wat een heerlijkheid, weer even latijnse plantennamen opgehaald uit mijn geheugen en gewoon genoten van al het moois. Daarna doorgelopen naar Glasvenin Cemetry, een oerwoud van graven en geweldige grafmonumenten. En ook een museum dat verhaalt over de opstand van 1916, interessant! Als besluit van deze middag ben ik gestopt bij de Gravedigger pub, direct naast de begraafplaats, deze had Erwin mij aanbevolen om langs te gaan nu ik toch in de buurt was. Het is een echt oude buurtpub waar vooral veel oude, onverstaanbare Ierse mannen zitten. Na wen Guinnes ben ik teruggelopen naar het centrum van de stad om daar lekker te eten. Heerlijk om even niet op de tijd en de groep te hoeven letten, hoewel het ook wel saai is om nu ineens in je eentje aan tafel te zitten.

Na een burger met frietjes het station en de trein opgezocht en in een overvolle wagon teruggereden naar Maynooth.

Daar ga ik nu lekker een uitgebreid bad nemen en een flink stuk in mijn boek lezen.

Tineke

Dan niet te veel naar deze reacties kijken maar gewoon lekker lezen!

Tiara Tours