brigittevisser.reismee.nl

Nieuw avontuur

Er staat weer een nieuw avontuur op het punt van beginnen. En wat voor één! Ik heb verlof van 26 juli tot 28 oktober en in die tijd wil ik 10 weken gaan wandelen langs de Belgische en Noord-Franse kust. Als ik de landingsstranden van Normandië bereik ben ik gelukkig. Als ik nog door kan reizen naar Mont St. Michel dan is het avontuur helemaal af, want daar is een pelgrimskathedraal en dat zou natuurlijk een mooie afsluiting zijn. Maar eigenlijk wil ik vooral loslaten en genieten van het moment. Dus deze keer eens niet alles van tevoren gepland en geregeld, maar op de bonnefooi op stap.

Alleen de eerste nacht is geboekt, in het Visschershuis in Breskens gaat het avontuur op 29 juli beginnen en daarna zie ik wel.

En dat laatste, “ik zie wel”, is misschien wel de moeilijkste opdracht die ik mezelf geef. Ik, altijd resultaatgericht bezig - zelfs tijdens mijn wandeltochten langs het Willibrordpad ging ik vooral voor het behalen van de dagetappes - ga nu min of meer op de bonnefooi op pad.

Natuurlijk ben ik zo goed mogelijk voorbereid, ik heb een mooi tentje, een goede rugzak, een slaapzak en slaapmatje van goede kwaliteit én licht van gewicht, met dank aan 52* North in Soest, dus qua slapen en sjouwen moet het goed komen. Ik heb verschillende boekjes van de regio bestudeerd. Hoewel de route natuurlijk niet zo spannend is....met de zee aan mijn rechterkant gaat het altijd goed, dus verdwalen lijkt me lastig.

Voor mijn huis wordt gezorgd door een tijdelijke bewoner en ik heb mijn medicijnen en ‘suikermetertje’ bij me. Mijn rugzak mag max. 14 á 15 kilo wegen, dus er kunnen weinig spullen mee, dat is lastig kiezen voor zo’n lange trip, maar het geeft ook rust. Hij weegt nu zo'n 10 kg, maar er moet nog eten, water en wat resterende spullen in. Dat wordt nog even puzzelen, want ook het volume is beperkt.

Mijn lijf, inclusief de weer bijna herstelde teen zijn ook in goede conditie dus daar zal het allemaal niet aan liggen.

Het is nog bijna twee weken voor de vertrekdatum, dus eerst moet het werk nog worden afgerond en zijn er nog een heel stel verjaardagsfeestjes te vieren, maar de voorpret is nu wel echt begonnen.

Ik ben erg benieuwd of ik het kan, de doelen loslaten en alleen genieten en ook hoe ik dat dan ga ervaren. In dit blog ga ik mijn belevenissen weer vastleggen, wie wil mag mee op reis.

Reacties

Reacties

Ronald

Mooi doel om je doelen los te laten.. ?

Jan

Ik hoop dat je niet-bindend conflict komt met de tegenstrijdigheid van doelen loslaten en het doel om alleen te genieten. Maar dat gaat je zeker lukken. Veel succes ??

Jan

Bindend moet zijn in
Snel tikken en niet goed kijken maakt dat je nogmaals een berichtje moet sturen.??

Conny

Wens je heel veel plezier en energie. Geniet er van, top hoor.

Loes en Paul

Wauw Brigitte, wat een avontuur weer! Gaaf dat je dit gaat doen, We "reizen" graag met je mee. Met een start vanuit het Viss(ch)ershuis moet het wel goed komen. ??

Edith Dekker

Stoer Wijf!
Ik lees graag mee! Geniet van deze bijzondere trip ik wens je succes ?

Marian van Essen

Hoi Brigit, niemand kan nu nog zeggen dat je geen lef hebt! Of niet van avontuur houdt! Poeh....echt...je doet het toch maar! Ik kijk er naar uit je verhalen te lezen en in gedachte mee te gaan! Dit gaat jou ook lukken ondanks wat lichamelijke ongemakken want als één dat gaat lukken ben jij het! Op karakter! Have fun...geniet en laat los dan maar!

Wilma Sanders

Woh brigitte wat super stoer. Maar eigenlijk ook gewoon een beetje jaloers. Gewoon jezelf. Top hoor ?
Ik reis heel graag met je mee.
Heel veel succes en veel plezier.
Dikke knuffel x

Lia visser

Joh! Wat n avontuur ga je aan. Ook een uitdaging met jezelf, knap hoor.
Ik wil je graag volgen en wens je heel veel succes??

Carla smeels.

Wat een kanjer ben je toch om dit allemaal te organiseren.maar inderdaad eerst nog een verjaardagsfeestje.?

Masja

Jee Brigit, respect! Wat een onderneming weer! Helemaal in je eentje 10 weken op pad, zonder zekerheden, zonder comfort en zonder vaste vooruitzichten. Ik doe het je niet na, maar wil wel heel graag met je mee op pad via jouw reisverhalen. Meid, ga genieten, laat alles los en wordt een schitterende ervaring rijker! Yes you can!

Suzan

Met de zon op je huid en de wind door je haar op weg naar een nieuwe horizon. Go girl! ?

Gerry Ehren

Heel veel succes Brigitte, je komt ongetwijfeld Jon van hart en jong van geest weer terug!

Monique

Lieve Brigitte, wat een mooie reis heb je weer verzonnen!! Ik reis graag met je mee en zal dan samen met jou op een andere manier proberen los te laten;-). Maar vooral zal ik genieten van jouw verhalen tijdens de tocht. En je kent me, wil je toch zeggen; doe voorzichtig en pas goed op jezelf en jouw gezondheid. Maar dat komt wel goed. Ga vooral veel plezier hebben van het idee niets te moeten behalve op je gemak langs de branding lopen, leuke mensen ontmoeten, mooie natuur en de lange tijd die je voor jezelf hebt gekregen om dit te doen! Kanjer! Liefs Monique

Bert

Je bent een topper, dus dit gaat je ook lukken! Heel veel plezier en zet je vizier op GENIETEN!

Miranda en René

Wat een uitdagend en fantastisch vooruitzicht. Geniet ervan. Het gaat je lukken!!!?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours