brigittevisser.reismee.nl

Brugge

Brugge
Vandaag met de trein naar Brugge, om een dagje als toerist rond te slenteren. Genoten van al het moois en lekkers dat Brugge te bieden heeft. Terrasjes gepakt, rondvaart gemaakt, kerken bezocht, heerlijk gegeten en winkelstraten doorgeslenterd. (Wel overzichtelijk winkelen als je in verband met het meesjouwen niks kunt kopen, haha). Ik heb zelfs de relikwie met het heilig bloed mogen aanraken in de Basiliek van het Heilig Bloed. Er vindt hier jaarlijks een processie plaats met dat relikwie. Bijzonder hoor!

In de kerk op begijnenhof kaarsje aangestoken en zitten bidden voor iedereen waar ik van houd. Voor de zorgen van broer, zus, schoonzus, zwager en ga zo maar. En ook even zitten mijmeren over iedereen die er niet meer is. Ik werd er gewoon emotioneel van. Zo op afstand van alles en iedereen realiseer ik me weer hoeveel lieve mensen er om me heen zijn en zat ik zomaar ineens te snuffen in een kerk.

Ik las vorige week deze tekst, en die vond ik toen al mooi, maar nu voel ik hem ook:
Soms moet je eventjes vertrekken
Al is het maar voor een moment
Zodat je elders zult ontdekken
Dat je thuis gelukkig bent.

Maar evengoed, ook al is dat een mooi gedicht.... ik maak er toch maar iets meer dan een moment van. Mijn trip is nog maar net begonnen.

Vanavond even gefacetimed met het thuisfront en bij de tent verrast door een medekampeerder: ik zat op mijn matje op de grond mijn boek te lezen, toen kwam hij een stoel brengen die ik vanavond wel mocht gebruiken. Geweldig!

Reacties

Reacties

Jan

Toch blijft het een mooie actie om een kaarsje aan te steken en te mijmeren over de mensen die je na stonden en staan.
Kippenvel moment ??

Angela & Martin

Ha die Big, even een praktische zaak. Als je iets ziet wat je graag wilt hebben maar het is te onhandig om mee te nemen, kan je het ook opsturen. ??
Je krijgt de tijd om te relativeren en alles te laten bezinken. Dat zorgt voor het ordenen van de laatjes in je hoofd en alles een plekje te geven. En misschien sorry dat ik het zeg, maar dat is goed en nu heb je de tijd er voor. En goed he zo’n achterban.

Ronald

❤️

Marian van Essen

Wat ben jij ‘n KANJERT! ??

Loes

Wat mooi geschreven Brigitte.
Zo'n kaarsje aansteken blijft mooi. Hoe jij het beschrijft haast nog mooier.
Het is ongetwijfeld zo dat jouw achterban en de mensen waar jij een band mee hebt trots zijn op wat jij nu onderneemt.
Ik blijf je verhalen volgen.
?

Carlasmeels

Wat een mooie tekst.en zo beleef je iedere keer iets anders.bijzonder toch.

Masja

?

Tineke

?

Monique

Zeker een mooi gedicht en waarheid als een 'koe' ;-).
Maar behalve besef dat je thuis gelukkig bent, is het heel fijn dat je de rust en tijd neemt om alles in jouw leven een plekje te geven of verdrietige momenten te verwerken en daarna weer loslaten. Ik ben trots op je Brigitte en reis in gedachten met jou mee! Dikke knuffel ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours