brigittevisser.reismee.nl

Westende

Dag 6, Westende

Vandaag een heerlijke wandeldag. Bij Bredene meteen naar de zee gelopen en via de duinen en het strand weer verder zuidwaarts. Als ik zo over het strand loop voel ik met net als die 3 mannen van het ‘rondje Noordzee’. Via het overzetveer bij Oostende de zee-arm overgestoken en door. Er komen steeds meer van die ‘flow-momenten’, dat het zo lekker gaat dat je denkt te kunnen blijven lopen. Dat is niet echt zo hoor, maar het stapt wel even lekker. Totaal 19 km gelopen en een camping in Westende gevonden. Naast me staat een Limburgse meneer die van Duinkerken naar Den Helder fietst, lekker de andere kant op, leuk om even ervaringen uit te wisselen. Hij is ook voor het eerst alleen en met een tentje op stap. Hoewel alleen....zijn vriendin reist hier ook rond met hun camper, vanavond komt ze op bezoek, haha.

Hier blijf ik een extra nachtje. Ik ga morgen een fiets huren en Nieuwpoort verkennen. Mijn geschiedenis-hart begint hier weer sneller te kloppen. Vandaag al veel Atlantikwall-restanten gezien. En nu ik bijna in Nieuwpoort ben moet ik natuurlijk ook even 1600-Slag bij Nieuwpoort bestuderen?

Reacties

Reacties

Tineke

Daar is veel gevochten in dat vlaanderland hoor. Je zou daar wel een week geschiedenis kunnen ophalen, maar ik snap dat dat niet gaat lukken. We lezen morgen vast wel wat je allemaal hebt bestudeerd. Veel plezier hoor.

Marian van Essen

Het lukt je niet om de juf in jouw achter je te laten hé? ?? Het was heerlijk wandelweer vandaag! Maarre....ik wens je ‘n mooie fietsdag toe!?☕️??‍♀️

Jan

Steeds verder naar het zuiden ga dan van 1600 naar het heden, bomvol met krijgsgeschiedenis. Lijkt me erg indrukwekkend. Fijne dag morgen op de velo ??

Desiree Sorgedrager

Wat schrijf je mooi over je belevenissen! Leuk om mee te lezen/leven, Brigitte! Geniet ervan!

Marleen

Wat geweldig Brigitte, je brengt ook veel variatie aan in je programma, dat is heel leuk. Veel plezier met fietsen morgen.

Masja

Je bent goed op dreef! Geniet van de geschiedenis van Nieuwpoort!

Puck

Ha Brigitte, met veel plezier over je eerste dagen en belevenissen gelezen. Leest zo heerlijk weg! Succes en ik blijf je volgen!

Bert

Het gaat als ‘ een speer’ zo te lezen. Knap hoor! Deze ‘ slag’ heb je ook gewonnen, net zoals die van Nieuwpoort. Veel plezier morgen ‘ op de fiets’

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours