brigittevisser.reismee.nl

Saint Martin Plage

Dag 22, Saint Martin Plage


Vanaf nu ben ik de anti-held van dit verhaal hoor, hahaha. Ik stond vanmorgen voor die grote trap en ik keek eens omhoog en dacht: nee, dat ga ik niet doen. Het is wel 110 meter hoog hier, dat is gewoon de Dom beklimmen. En daarna zijn er nog 15 km omhoog en omlaag te lopen. Bovendien is 100 meter verder die funiculaire en daarmee ben je in 2 minuten boven. En dat heb ik gedaan, hahaha ik was de enige pasagier op deze vroege maandagmorgen, dat maakte het ding nog enger. Maar de eerste horde van de dag ging verder zonder inspanning. Sorry als dat voor al mijn volgers een deceptie is, maar ik was blij met ‘de lift’ omhoog.

En het was verder een dag met ook nog flink wat hoogtemeters, dat had ik al gezien, maar het was nog meer dan gedacht. Voor de fietsers onder de meelezers: dit gebied is best een leuke uitdaging! Het was niet de mooiste wandeldag van deze reis zullen we maar zeggen, veel langs de autoweg gelopen en dat is nogal saai. Bovendien was de camping die ik op het oog had vol, beetje paniek wel! Ben gaan bellen naar de campings verderop en gelukkig is er één waar wel plek is, maar daardoor moest ik nog een uur verder voor een slaapplaats. Ik heb nu een camping onder de rook van de CNPE in Penly. Dat staat voor Centre Nucleair Pour Electricité, lekker onder de rook van een kerncentrale, hahaha. En de camping geeft bij het inchecken een papier met instructies hoe te handelen bij een calamiteit, nou ja!

Er is een aantal mensen dat me vraagt of ik het nog leuk vind.....ja, het wandelen vind ik superleuk! Ik voel me fit, vitaal en supergezond en zelfs het weer maakt me dan niet zoveel uit. Maar het iedere avond weer alleen camperen en alleen uit eten gaan begint me wel een beetje op te breken. Dat superkleine tentje, waar je alleen maar in kunt liggen. Het slechte weer, dat maakt dat je niet lekker op het gras in de zon kunt zitten. Het ontbreken van zoiets simpels als een stoel, hahaha. Nou ik wil natuurlijk niet zeuren want ik geniet echt wel, zeker in de wetenschap dat de eerste collega’s alweer zijn begonnen vandaag. Maar morgen loop ik door naar Dieppe en daar ga ik voor twee nachten in een hotel. Weer even de luxe proeven.


Reacties

Reacties

Martin en angela

Ik vind je nog steeds een held hoor, en snap dat dat kleine tentje zo af en toe de neus uit komt. Fijn dat dat je dan kan besluiten om het even anders te doen....ook dat is stoer! Het zal nu wel minder druk worden met de toeristen? Eind augustus gaat Frankrijk weer aan het werk...maar als je straks bij de landingsstranden bent zal het wel weer beter gaan worden, en kan je misschien wel weer makkelijker contacten maken? Enne fijn dat je in ieder geval op papier hebt wat te doen bij een eventuele calamiteit ha ha. (Zal wel meevallen!) kop op. je kunt het!

Marleen

Je bent de held want je hebt een goed besluit genomen! Ik telde vandaag het aantal trappen maal tredes wat ik liep en moest behoorlijk zuchten, het idee alleen al dat ook nog eens met 15 kilo. Blij dat je het niet gedaan hebt wat nu stijgt mijn gevoel van eigenwaarde.
Ik kan mij wel voorstellen dat je even lekker in een hotel gaat, wat luxe is prettig en ja dat je na 3 weken kamperen even pff zegt. Een lichtgewicht stoeltje is natuurlijk ook nog te zwaar om mee te nemen?
Het wordt i.i.g. mooi weer.
Hou je haaks!

Jan ?

Een verstandige beslissing. Ik wist het wel: je kunt het?. Geniet van de mogelijkheid van een hotel. En daarna? Iedere dag een goede keuze maken is ook heel ontspannend en wat ze van je denken kan niet in de rugzak want die zit al vol ??

Wilma Sanders

Ik vind je een topper ?
En dat je een beetje luxe mist, nou ik snap het wel. Een lekker bed en gewoon even fijn kunnen zitten om te eten of een boek te lezen wie wil dat nou niet. Dus ga daar maar heerlijk van genieten.

Marian van Essen

Hoi Brigitte, ik krijg ‘n klein beetje het gevoel dat je je bijna schaamt voor het feit dat je die hoge trap niet bent opgelopen maar dan doe je jezelf enorm tekort! Je hebt alle gelijk van de wereld dat je ‘n lift hebt genomen met de kabelbaan! Gemak dient de mens toch?
Het feit dat je wandelen heel leuk vindt wil nog niet zeggen dat je de randverschijnselen net zo leuk zijn....! Ik wens je veel plezier morgen naar Dieppe én 2 nachten in ‘n hotel! Enne.........je bent en blijft ‘n held hoor!????????

Brigitte Visser

Hoi Marianne, ik schaam me zeker niet hoor! Heb juist de hele weg omhoog enorm gegniffeld omdat ik deze keuze maakte. Groetjes, Brigitte

Angela.

Ha ha binnenpret. Erg prettig op z’n tijd. En vooral als die af en toe naar buiten komt.???

Masja

Heldin! Punt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours