brigittevisser.reismee.nl

Dieppe

Dag 23. Dieppe


Lieve meelezers, jullie moeten je niet meteen enorm zorgen gaan maken als ik schrijf dat het soms ook gewoon even niet leuk is hier hè? Ik heb me voorgenomen om van dit reisblog een eerlijk verhaal te maken en niet (op de Facebook-manier) alleen maar de mooie dingen te vertellen. En ik denk dat het onmogelijk is om het alleen maar leuk te hebben als je zolang op pad bent. Dus niet schrikken als ik even aan het overpeinzen ben wat ik wel en wat ik niet leuk vind van deze reis. Ik ben nog steeds aan het genieten en als dat niet meer zo is ga ik mijn koers aanpassen. En daarbij komt dat ik me zeker vandaag een geluksvogel vind: collega Jaqualine en zus Elly ondergingen gisteren en vandaag een heupoperatie, dan ben ik toch super happy dat ik hier zomaar fit en gezond rond kan wandelen.

Enne .....precies als ik een beetje zit te brommen over het ontbreken van een stoel en over het natte weer, komik gisterenavond op een camping aan waar lekkere bankjes staan waar je in het avondzonnetje heerlijk een boekje kunt lezen. En eindelijk zitten die gekke Fransen niet meer allemaal in hun camper of mobilhome omdat het een mooie zomeravond is. Zo wordt het gewoon gezellig. Mooi als je wensen meteen vervuld worden, haha.

Vandaag op pad naar Dieppe, geen heel grote afstand meer, dat komt door dat extra uur gisteren. Daarom neem ik maar weer de toeristische route met behulp van mijn gps. Het grappige is dat de gps me meteen naar de GR21 stuurt en die volgt, dus nu heb ik én de rood/witte bordjes én de piepjes van de gps. Gelukkig maar want de bordjes zijn niet overal even goed bijgehouden en de piepjes doen soms ook raar. Ik ben dus zelfs met 2 hulpmiddelen in staat om verkeerd te lopen, haha. Maar gelukkig snel ontdekt. Prachtig pad vandaag, met heel mooie doorkijkjes af en toe. Vandaag genoeg hoogtemeters gemaakt, maar liefst 275 meter klif op, klif af en helaas geen lift te bekennen. En zo liep ik ineens overde Via Romana en de Rue Ceasar het Camp Ceasar op, een serieus Romeins kampveld, bovenop de kliffen ten noorden van Dieppe. Uiteraard in de tweede WO ook gebruikt door het Duitse leger. Zo begint de geschiedenis alweer die ik de komende twee dagen in Dieppe zeker weer ga uitpluizen. Want ineens is daar, na het beklimmen van alweer een steile klif het uitzicht op Dieppe, mooi hoor!

En nu lekker in mijn hotel, even relaxen en genieten van de luxe.

Reacties

Reacties

Danielle

Hi Brigitte, ik lees elke blog met veel plezier. Superleuk dat je ons ‘meeneemt’ op je reis. En inderdaad daar horen mooie momenten bij en soms ook minder mooie momenten. Geniet van een lekker bed, eigen douche en wc en alle andere luxe om je heen. Je hebt het verdiend??.
Groetjes Danielle

Wil

Heel leuk om jouw verhalen te mogen lezen. Gewoon jezelf blijven!

Marleen

Brigitte je bent geweldig niet alleen door wat je doet maar ook omdat je eerlijk laat zien dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Ik heb de neiging om mij blind te staren en jaloers te zijn op wat andere gezonde(re) mensen allemaal kunnen. Jij leert mij een lesje hiermee.
Ik geniet ook elke dag van je verhaal.
Veel plezier van je comfortabele bed en douche en de luxe!

Marina

Je bent nu in je gewone doen. Pas na dagen en dagen overkomt je dat zomaar. Dan is het geen avontuur meer maar gewoon een dagelijks gedoe met al zijn voors en tegens. Ik kan je verzekeren het echte genieten krijg je pas na terugkeer omdat je je dan pas echt realiseert wat je, door eigen inzet, is overkomen. Ga zo door

Gerry Ehren

Hoi Brigitte, ik geniet van je verhalen. Het is net of ik zelf deze reis maak maar dan zonder de ongemakken qua weer en vermoeidheid. Fijn dat je het relaas realistisch houdt. Hou je haaks en enjoy.

Lia

Zoals alle bovenstaande, of voor jou onderstaande reacties, ben ik het helemaal eens met de schrijvers. Het leven gaat nu eenmaal soms niet over een rozenpad en als je, zoals jij, helemaal op jezelf aangewezen bent, mag je best eens sikkeneurig zijn hoor. Het zit je ook niet helemaal mee wat het weer betreft. En toch houd je vol! Knap hoor.
Vermaak ons maar met je mooie verhalen, wij genieten er van en lopen in gedachten met je mee.
Mocht je toevallig je zus spreken of appen lid, wens haar beterschap van Frans en lia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours