brigittevisser.reismee.nl

Quiberville sur Mer

Dag 25, Quiberville sur Mer

Zo, alles en iedereen is weer opgeladen dus we gaan weer op pad. Dedorpen en steden liggen hier in een dal tussen de falaises (de kliffen) en dat zorgt ervoor dat ik iedere wandeldag al na een uur met een bezwete kop en trillende knieën bovenop de klif sta. De dagen beginnen nogal energiek zeg maar. En als je daarna even ‘mag’ dalen dan weet je dat er snel ook weer een klim volgt. Overigens is omhoog lopen, met die rugzak op, makkelijker dan dalen. Onderlangs de falaises lopen is gevaarlijk omdat er door de werking van de zee regelmatig stukken naar beneden storten. Dus je moet bovenlangs, maar bovenop lopen de paden ook nergens echt dicht bij de rand. De GR route is echt prachtig, ik kom bijna niemand tegen en vaak hoor ik niets anders dan alleen de vogeltjes.
Al die mensen die twijfelen over de schoonheid van de Noord-Franse kust: niet doen! Ga er gewoon eens heen en ga dan weg van de snelwegen, het is de moeite waard.
Hoewel ik in de steden wordt uitgelachen (haha die mevrouw gaat skieën, hoor ik de kinderen soms zeggen), ben ik heel blij met mijn stevige schoenen en wandelstokken. Dat houdt me soms letterlijk in evenwicht en de stokken zijn ook handig bij overstekende braamstruiken en brandnetels.
Na een mooie wandeldag aangekomen op camping De la Plage in Quiberville sur Mer. Vanavond maar eindelijk eens die zon in zee zien zakken, het is nu prachtig helder weer en ik zit zo dicht bij de zee, dat moet lukken.

Reacties

Reacties

Bert

Gelukkig ook de zon is er nog , en dan wil je um alweer in de zee zien zakken ?? Wees gerust ze komt ook weer op ( even aan de andere kant kijken??Ik geniet van je mooie en informatieve verhalen. Zo blijft de geschiedenis ‘ levend’ dank je en blijf vertellen hoor! Succes met de volgende episode!

Puck

Dat je al drie weken onderweg bent! Het blijft leuk om je verhalen te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours