brigittevisser.reismee.nl

Saint Valery en Caux

Dag 26, Saint Valery en Caux

Dat begon met een spannend avontuur vandaag. Vanuit Quiberville weer de GR21 op én de gps aan. Op een gegeven moment ging de GR21 echt de verkeerde kant op, dus volgde ik de gps. Foutje.....de gps wist nog niet dat er een omleiding in de GR21 zit vanwege afbrokkelende falaises, dus bevond ik me een uur later bovenaan de kliffen en zonder pad, want dat lag beneden op het strand. Ik heb het naastliggende boerenland gebruikt om toch door te lopen maar het was met de bibbers overal, blah. Uiteindelijk heb ik veilig het eerstvolgende dorp gehaald, af en toe letterlijk met vallen en opstaan. Toch maar iets beter de aangegeven routes volgen en minder vertrouwen op de gps.

De meneer in het tentje naast mij op de camping liep trouwens achter mij aan en was dus net zo onverstandig. Hij wandelt ook naar Honfleur, wellicht komen we elkaar nog vaker tegen onderweg.

Ben vandaag vaak verkeerd gelopen, daardoor was het een lange dag. Maar wel steeds weer, behalve die falaise aan het begin, langs mooie wegen en paden. Als je eens in deze buurt bent, ga dan naar Veules-les-Roses, een prachtig oud dorpje. Je moet wel ff oefenen op de hellingproef, of je klimspieren trainen want het is nogal heuvelachtig. Maar echt de moeite waard!

Nu aangekomen op camping Etennemare in Saint Valery en Caux. Ik kan weer in de relaxmodus.


Reacties

Reacties

Marleen

O wat eng Brigitte, ik voel het in mijn benen. Vreemd trouwens dat ze dat niet ergens zetten op een bord. Was het daar ook zo warm als hier?
Ik dacht altijd dat de westkust van Frankrijk pas onder Parijs mooi werd, dat beeld is nu door jouw verhalen gecorrigeerd.

Jan?

Geef je klimspieren dan maar goede voeding en rust.
Doe ign aub voorzichtig ????

Jos

Inderdaad intuïtie is vaak het goede uitgangspunt maar vertrouw in dit soort situaties maar liever op je instrumentarium. Succes maar weer

Ingrid

En zo ben je bij vlagen een pup. Die kiest ook de lastige routes of loopt tig extra meters, grinnik. Samengevat, als een jonge blom on route! Geweldig om jouw belevenissen te mogen lezen.
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours