brigittevisser.reismee.nl

Honfleur

Dag 31, Honfleur

Terwijl jullie opgelucht ademhalen dat de temperatuur weer een beetje daalt, begint de dag hier bewolkt en met regen. Fijn dat ik voor de bus en een hotel heb gekozen!

Honfleur is wel een populair dagtripje vanuit Le Havre, de bus zat behoorlijk vol.

Ik heb genoten van de ‘grote’ stad, maar ook gezien dat dit land veel armoede kent. Het aantal zwervers op straat is enorm en dat geeft een onbestemd gevoel. Mijn hotel lag vlakbij het station, meestal niet een al te goede buurt, en hier waren ‘s avonds dan ook enorm veel dronken mannen op straat. Vanuit hier gaat natuurlijk ook een boot naar Engeland en ik heb de indruk dat er ook hier flink wat gestrandde gelukszoekers zijn. Het maakt dat ik vanuit het restaurant gisterenavond liever de tram terug naar het hotel pakte dan te lopen.

De Pont de Normandie is WAUW!! Ben blij dat ik deze route mocht doen vandaag, wat een indrukwekkend ding zeg. En ben bij dat ik niet gedacht heb dat dit te voet te doen zou zijn. Er ligt weliswaar een voetpad, maar direct langs de snelweg en dat op die hoogte, brrrr. Maar veilig en droog in de bus was het adembenemend mooi.

Na een lekkere lunch, op een overdekt terras, het leuke stadje Honfleur verkend. Wat een mooie geveltjes hier allemaal, en alweer veel vakwerkhuizen. Dit is een stadje met een middeleeuws centrum, ik snap niet hoe dat kan. Le Havre ligt aan de andere kant van de Seine en is helemaal platgebombardeerd, terwijl dit volledig bewaard is gebleven. Er is zelfs een houten kerk uit vijftienhonderd-zoveel.
Het hotel, La Dilligence, stamt ook zo’n beetje uit de middeleeuwen, het ligt rond een soort binnenplaatsje waar je de postkoets ieder moment verwacht. Kortom weer een dagje genoten. Morgen ga ik mijn pad weer vervolgen, nu de GR223.

Reacties

Reacties

Masja

Heerlijk! Lekker terug in de tijd. Ik hou ervan! En je hebt weer allemaal goede beslissingen genomen. ??

Jos

Genoten van alle bloemen in Honfleur rond het haventje? De diligence kwam natuurlijk niet omdat jij geen valies bij je had. Goede voortgang met groet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours