brigittevisser.reismee.nl

Trouville

Dag 32. Trouville

Inderdaad Jos, genoten van het bloemrijke Honfleur, wat een mooi stadje.
Gisterenavond voor onze hotelkamer lekker buiten zitten kletsen met de buren. Fietsende Nederlanders deze keer, zij zijn gestart in Cherbourg en gaan de andere kant op, richting Nederland. Mooie tips gekregen en gegeven van interessante dingen die nog gaan komen. En zo ‘ouwehoer’ ik iedere dag wel weer met iemand, het maakt inmiddels bijna niet meer uit in welke taal.

De wandeling van vandaag laat meteen zien dat ik aan de andere kant van de Seine ben. Niet dat het nu vlak is of zo, maar de eerste anderhalf uur liep ik door het prachtige Bois du Breuil, supermooi. Daarna kwam ik aan in Pennedepie, en wat zie je daar dan voor je: het uitzicht op Le Havre, alsof je niks bent opgeschoten haha.

En eindelijk was daar vandaag het roodborstje dat ik op iedere reis tegenkom. Ik miste hem al. Misschien klinkt het zweverig, maar voor mij is dat kleine vogeltje een groet van moeder Visser. Zij was zo gek op roodborstjes, en ik kom er steeds een tegen op plekken waar het voor mij mooi of fijn is. In ieder geval tot nu toe op al mijn reizen (en ook altijd in de moestuin) en dat voelt alsof ze er ‘een soort van’ bij is.

De route voerde me door veel bos en over modderige begroeide paadjes. Vanavond maar weer een goede tekencontrole doen. Maar het was weer een mooie wandeling, langs manshoge varens, een soort orchidee-achtige bloemen en over allerlei kleine stroompjes die het water van de heuvels naar de zee brengt. De bestemming van vandaag is camping ‘Le chant des oiseaux’ (de zingende vogeltjes), hoe toepasselijk is dat! Het is zo’n grote camping dat ik met een golfkarretje naar mijn plekje werd gebracht, en ik heb een plekje met zeezicht, super!

En even een update van het ‘materiaal’: mijn tenen gaan goed, de blaren zijn bijna weg, met wandelwol kun je prima doorlopen (ook met blaren). De doppen van mijn stokken zijn finaal versleten, die repareer ik steeds met meubelviltjes en leukoplast. Maar ik zag net een meneer met kurken als doppen, lekker op zijn Frans, da’s ook een idee. Tent, slaapzak en matje gaan ook prima, na 2 nachten in hotels mag ik vanavond weer lekker kamperen. En mijn lijf tot slot, ja dat gaat ook goed, alles wordt wel een beetje ‘pezig’. Door het vele lopen en zwaar sjouwen krijg ik zowaar een soort sportlijf, hihi. En dat op mijn ouwe dag.


Reacties

Reacties

Marleen

Wat een ontroerend verhaal van dat roodborstje. Ik dacht vandaag aan je realiseerde me dat ik bewondering heb voor hoe je het allemaal doet al die weken en ons dan weer leuk leesmateriaal bezorgen in den namiddag.
Ik ben blij dat al het materiaal het nog goed doet, haha, je ziet er ook goed uit op de foto’s!

Jan?

Wat een prachtige ontroerende overpeinzing bij een leuk reisverslag. Het idee van kurkgebruik (3x woordwaarde) zou ik maar snel overnemen. Wel de fles eerst leeg drinken anders is het zonde van de wijn???

Gerry Ehren

Wat mooi, dat verhaal over het roodborstje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours