brigittevisser.reismee.nl

Ouistreham 2

Dag 37, Ouistreham

Na het eten gisterenavond zijn we samen naar het strand gewandeld en zo was ik ineens aangekomen op het eerste landingsstrand. Sword Beach, indrukwekkend om de aantallen te lezen op de plaquettes. Tijdens mijn wandeling morgen kom ik hier weer langs, maar leuk om het eerste ‘snufje’ nu al te doen.

Vandaag een dagje naar Caen. Ik heb een fiets gehuurd en Olga en Tjitske hebben hun eigen fietsen mee. Via het jaagpad langs het kanaal konden we heerlijk ‘autovrij’ op pad en na 12 km bereikten we het centrum van Caen. Daar hebben we genoten van veel verschillende kerken, het kasteel, de winkels en de terrasjes.
Leuk om dat samen te doen! Als ik alleen hier was geweest zou ik Caen hebben overgeslagen omdat het te ver landinwaarts ligt. Maar nu was het een topdag op de fiets en Caen is een mooie stad met veel prachtige bloemperken en parkjes.

En fijn om mijn tent weer eens een dagje te mogen laten staan. En ook heerlijk om te kunnen zitten op een comfortabele stoel.
De meiden hebben zich echt voorgenomen om me te verwennen en dat doen ze! Gisterenavond heerlijk gewoon aardappels, groente en vlees gegeten, en vandaag pannenkoeken. Superfijn.


Reacties

Reacties

Marleen

Wat geweldig Brigitte, je hebt het wel verdiend om zo verwend te worden.
Het is zeker wel een apart gevoel om vakantie te vieren terwijl de collega’s alweer aan het werk zijn?
Zo is dat dus als je 65 plus bent, maar ach dat duurt bij jou nog jaren en jaren en jaren.

Jan?

Die verwennerij en ervan te genieten is een extra bonus in je reis.
Veel plezier met elkaar en op naar het volgende deel van je tocht.
???

Jos

Vanuit Roemenië zo handig met moderne communicatie weer met plezier jouw reistrip gelezen

Carla smeels

Leuk zo.n dag even samen optrekken.toen wij in caen waren jaren geleden was het een grote puinhoop. Overal opbrekingen.het is een mooie stad.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours