brigittevisser.reismee.nl

Vierville-sur-Mer

Dag 44. Vierville-sur-Mer

Vandaag heb ik de bus naar Omaha beach gepakt en daar ga ik het net even anders doen dan tot nu toe. Ik ga 3 nachten op camping Omaha Beach in Vierville-sur-Mer kamperen en vandaar uit ga ik 2 locaties bezoeken: Colville-sur-Mer en Pointe-du-Hoc. Ik vind het fijn om hier even wat langer te blijven, dus daarom een andere strategie voor de komende dagen. Scheelt ook weer: nu kan ik twee dagen op pad zonder de rugzak op mijn rug.

De weersvoorspelling zegt dat het wat warmer wordt en dat het droog blijft (min of meer) dus prima om weer te kamperen.

Deze dag hangt wel een beetje van wachten aan elkaar. Eerst vanmorgen op de bus, ik moest voor 11 uur de hotelkamer uit en de bus ging pas om 12.30 uur, dus....wachten. Toen kwam ik om 13.45 uur aan bij de camping, maar daar ging de receptie pas om 15.00 uur open, dus.....wachten. Maar ach, het zonnetje schijnt, ik hoef niks en bij de bushalte heb ik uitgebreid zitten kletsen met een Amerikaanse meneer die naar het American cemetary in Coleville-sur-Mer ging. Ikheb me ook hier weer vermaakt.

Nadat het tentje weer is opgebouwd ben ik naar het strand gelopen. De camping heeft een eigen pad dat rechtstreeks naar Omaha Beach leidt. Een prachtig immens breed zandstrand met uiteraard memorials en de bijbehorende toeristen, hier zijn het zoals je kunt verwachten vooral Amerikanen.

Enne sorry mannen, ik moet even iets kwijt: overal waar ik kom hoor ik mannen aan hun vrouwen uitleggen hoe die oorlog in elkaar zat en hoe de gevechten precies verliepen. Alsof ze er zelf bij waren en alsof hun vrouwen zelf geen bordjes kunnen lezen waarop het verhaal verteld wordt. Vanmiddag vertelde een Nederlandse man in geuren en kleuren hoe de Duitsers de bunkers uitkwamen, niet meteen natuurlijk, maar nadat duidelijk werd dat ze gingen verliezen, na een minuut of tien...... Mannen, doe het niet! Ik moet er steeds om lachen, maar als ik zo’n man zou hebben zou ik me gek ergeren. Maar ach, misschien heb ik juist daarom geen man, haha.

Op deze camping is een bar/restaurant én een klein winkeltje, ik hoef nu in ieder geval niet te zoeken voor mijn dagelijkse voorraad proviand, dat is fijn!

Reacties

Reacties

Angela & Martin

? Ha die Big,
Wachten en en nieuwe mensen ontmoeten, wat een verrijking. Maar er moet me toch iets van het hart, niet alle mannen zijn zo. Misschien omdat ik al 40 jaar beïnvloed wordt door jullie, maar ik zou niet durven. Angela zegt dat ik het ook doe, maar ja het is mijn werk geweest en dan vertel ik gewoon over mijn werk. En over wat ik dan mee maak of mee heb gemaakt. En het is natuurlijk om de stilte te verbreken. (Probeer me er uit te kletsen maar gaat me niet lukken denk ik?) Dus heren het is aan jullie om mijn voorzet af te maken.
Je houdt het goed vol Big, respect.

Martin

En trouwens als aanvulling, Angela luistert gewoon en zegt op de juiste momenten “ja schat”?? en denkt er het hare van?.

Jan?

Ja wij mannen hebben nu de eigenschap om een beetje te padvinderen (een ander desnoods ongevraagd helpen op,wat voor manier ook) . Zit in de genen ???? Maar alle gekheid op een stikkie. Evengoed plan gemaakt voor het bezoeken van twee indrukwekkende plaatsen. Laat de emotie maar de vrije loop ????

Marleen

O Brigitte mannen willen maar één ding en dat is gelijk hebben.

Ik snap niet dat je altijd moet wachten bij die receptie, het is lang geleden dat wij kampeerden in Frankrijk maar ik herinner mij dat je een plekje kon uitzoeken, tent opzetten en dan ging je je op de openingstijden bij de receptie melden en anders kwam de medewerker je begroeten enz.

Ook leuk zo’n andere aanpak voor de komende dagen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours