brigittevisser.reismee.nl

Carentan 2

Dag 51, Carentan in de herhaling

Vanmorgen ontdekte ik dat de vogels mijn brood hebben gevonden in mijn voortentje, haha. Ze hadden de zak naar buiten gesleept en er lekker van gegeten. Voor mij was er gelukkig ook nog een stukje over. Brutaaltjes!

De wandeling van vandaag ging terug naar Carentan, maar ik heb wel voor een groot deel een andere route gekozen dan op de heenweg, het moet wel leuk blijven natuurlijk. Wat zijn er onnoemlijk veel van die kleine weggetjes in dit deel van het land. Je komt bijna geen andere weggebruikers tegen, soms vraag ik me af voor wie die wegen zijn aangelegd. Maar goed, ik ben er blij mee.

Als je zo op die holle weggetjes loopt dan snap je de verhalen in de musea over de ‘hedgerow-fights’. De Duitsers zouden zich nadat ze hun bunkers hadden verlaten schuil hebben gehouden achter die dichte heggen langs de wegen en vandaaruit het gevecht zijn aangegaan. De beschutting en camouflage is in ieder geval perfect.

Aangekomen in Carentan eerst maar eens het station opgezocht om het een en ander uit te zoeken. Enne....we kunnen in Nederland mopperen op het OV, maar er ís in ieder geval openbaar vervoer. Dat is hier niet overal vanzelfsprekend. Al die kleine plaatsjes waar ik doorheen loop moeten het zonder doen. Heel af en toe rijd er een bus, maar dan heb je het ook wel gehad. Vandaar ook dat ik terug moest naar Carentan. Maar ik heb het uitgevonden hoor, morgen neem ik een trein naar Avranches. Dan ben ik in ieder geval al vast aan de andere kant van het Cotentin. Daar zoek ik een camping voor 2 nachten want Avranches schijnt ook weer de moeite waard te zijn en daarna wandel ik naar de camping bij Mont Saint Michel.

Reacties

Reacties

Jan?

Dat scheelt een slok op een borrel. Je schiet dan lekker op. Goede treinreis ?

Puck

Al meer dan 50 dagen op pad! Ik heb bewondering hoor voor je en lees met veel plezier je verhalen. En je mag nog even verder; heerlijk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours