brigittevisser.reismee.nl

Avranches 2

Dag 53, Avranches 2

Ik ga nog even door met vertellen hoor. In ieder geval tot mijn vertrek uit Le Mont Saint Michel, dus jullie zijn nog niet van me af.

Haha ik ben gewoon de enige gast op deze camping! Zo wordt het leven wel eenzaam jongens. Maar wat een leuk stekje is dit. Gisterenavond op een heerlijke stoel, met uitzicht over de baai van de Mont Saint Michel een boekje zitten lezen. Heerlijk in het avondzonnetje. Daar kan geen tv-programma tegenop hoor. Dat toilet is buiten in een hokje en het is zo’n composttoilet, je moet zaagsel strooien in plaats van doorspoelen, best gek. Maar ach, altijd nog beter dan die vieze toiletten die ik eerder tegenkwam onderweg.

Vandaag een heel relaxte stadswandeling door Avranches gedaan. Mooi stadje zeg! En raad eens wie ik tegenkwam? Good old Guillome le Conquerant, ook hier heeft hij zij sporen nagelaten. En in Avranches is, door bisschop Aubert, het besluit genomen om de kerk op Le Mont Saint Michel te bouwen. Dus de geschiedenis van de Mont begint hier. In de Sint Servaas kerk zag ik een reliek: de schedel van de bisschop, toch bijzonder wat wij katholieken allemaal als ‘heilig’ beschouwen.
En in het Scriptorial zag ik de ontwikkeling van manuscripten én een aantal manuscripten van Le Mont Saint Michel. Ik ben helemaal voorbereid op mijn bezoek hoor.

Reacties

Reacties

Tineke

Nou dan wensen we je veel succes met die goede voorbereiding in je rugzak. Het wordt vast een mooi bezoek. Ben benieuwd of het in deze tijd nog zo druk is daar. Wij werden toen bijna naar boven gelopen, zoveel mensen, maar dat was in de zomer.

Marian

Hoi Brigitte, het zou best raar zijn als zou blijken dat je je niet zou voorbereiden. Dat is niet des Brigitte! Beetje raar om alleen op de camping te staan maar ook weer heerlijk om zo te genieten van de rust en het late zonnetje met je boek! Gelukkig zijn we nog niet van je af hoewel het eindpunt inzicht is! Voor jou heerlijk om weer naar huis te gaan maar voor mij? Wat zal ik jouw verhalen missen en de geschiedenisles! Geniet van de avond en ‘n fijne dag morgen! Groet

Jos S

Je hebt je zaagsel toch wel goed over je........uitgestrooid hoop ik?
Willem de Veroveraar heb je ontmoet, ik hoop niet in levende lijve! Fijne voortzetting..op weg naar de finale?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours