brigittevisser.reismee.nl

Le Mont Saint Michel

Dag 54, Le Mont Saint Michel

Save the best for lest zeggen ze altijd, nou dat heb ik gedaan. In ieder geval qua afstand, maar liefst 28 km. gelopen. En wat een mooie wandeling was dit weer. Wel gek dat je eerst 10km de verkeerde kant op loopt, maar dat moet omdat je via een brug de baai over moet steken. Die ligt helemaal in Pontaubault, als je die over bent kun je eindelijk de goede kant op. De baai is prachtig, mooi grasland eromheen en ik heb wel 100.000 schapen gedag gezegd. Hoewel ik nu toch echt het pelgrimspad naar Le Mont Saint Michel loop kom ik nog steeds geen medewandelaars tegen, uitstervend ras denk ik op deze route.
Maar het was wel een pittig dagje tot besluit van alle wandelingen, het is warm en zonnig. En de laatste kilometers, eigenlijk de laatste 15, zie je steeds die berg voor je maar hij komt maar niet echt dichterbij. Een beetje als de kerktoren die je op de dijk al van veraf ziet. De wegen zijn lang en bochtig dus je weet niet of er nog een bocht komt, kortom ik ben blij dat ik op de camping ben aangekomen. Vanavond doe ik niet veel meer, pffff

Dit was mijn laatste echte wandeldag, morgen loop ik alleen nog naar ‘de’ berg. En Nardy, ik ga niet over het wad, maar gewoon over de dijk. Ik heb mezelf een veel-te-dure hotelovernachting cadeau gedaan in een hotel óp de berg zelf, dus morgenavond slaap ik daar. Ik vind dat ik dat verdiend heb na al die kilometers. Maar nu eerst mijn laatste nachtje kamperen, want hoewel er een camping is in hartje Parijs (in het Bois de Boulogne) ga ik toch vanaf nu verder in hotelkamers.

Reacties

Reacties

Martin en angela

Trots zijn wij hoor! Je bent een topper. Geniet nog maar lekker van je hotelletjes!
En de laatste dag was dus ook werkelijk de taaiste qua wandelen? Maar je hebt het wel gedaan!

Marian

Wauw Brigitte......54 dagen lopen in je eentje! Wat ‘n prestatie! Chapeau? Natuurlijk kom je mensen tegen met wie je praat, je familie heeft je opgezocht maar jij hebt ál die kilometers alleen afgelegd! Fantastisch! En wij mochten mee gaan vanaf de bank en al jouw prachtige verhalen en foto’s bekijken.....jij bent echt ‘n held! Geniet van het niks doen! Fijne avond. Een dikke knuffel!

Marjan p

Bedankt voor al je mooie verhalen en geniet nog van je vakantiedagen

Jan?

Tof voor je, een supergeweldige prestatie. Geniet nog van de indrukken op de berg en van je komende hotelovernachtingen. ???

Jos S

Het gezegde luidt toch als de berg niet naar jou toekomt ga jij naar de berg. Geniet ervan en HG

Nardy

Overnachten in de stad en die kunnen ervaren als alle toeristen weer vertrokken zijn is vast en zeker ook een hele bijzondere ervaring. Dan kijk je gewoon naar het wad ?
Ik heb genoten van je verhalen, geniet nog lekker van je reis en tot snel.

Marina

Dat is toch wel stug volhouden om je doel te bereiken. Leuk om alle avonturen te lezen

Marleen

Proficiat Brigitte met deze mijlpaal en wat een tocht 28 km. De tour de France eindigt ook altijd in Parijs, met een extra rondje enzo. Dat luxe hotel heb je zeker verdiend!

Gerry Ehren

O, valt me tegen......loop je niet terug? (Grapje) Geniet van je luxe hotel op de berg en de resterende dagen in Parijs.

Carla smeels

Nou top hoor fantastisch.Geniet van parijs.en tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours