brigittevisser.reismee.nl

De eerste nacht in de trein

Vrijdagavond kwam Mariana me weer ophalen in het hotel en met een taxi gingen we naar het station. Daar heeft ze me bijna tot in mijn bed gebracht! Ze heeft samen met mij ingechekt en daarna mijn coupe en mijn bed laten zien. Nadat ze heeft uitgelegd hoe alles werkt, is ze na de woorden: ' let op je paspoort en tickets en vertrouw niemand' weer vertrokken. Op dat moment was ik alleen in de coupe. Ongeveer 10 minuten voor vertrek kwam er nog een Russisch echtpaar binnen. Zij spraken 10 woorden Engels en ik 5 Russisch, dus dat was een leuk gesprek :) Hij zei: 'you invite Russian tradition, gin-tonic' dat kon ik natuurlijk niet weigeren, dus binnen een half uur zaten we met zijn drieen te proosten. Leuk! We hebben op onze manier een leuk gesprek gehad, vakantieverhalen uitgewisseld. Af en toe belde zij met hun dochter thuis als ze een woord niet wisten, supergrappig. Ze vonden mij een 'grace woman', omdat ik deze reis alleen maak (ik denk dat ze brave bedoelden). Na aankomst in Moskou weer gedag gezegd en met mijn transfer-taxi-chauffeur op weg naar het hotel. Daar is 't wel ietsje anders dan in St.Petersburg, pfff. Maar de verhalen over Moskou probeer ik jullie later te vertellen. Ik zit nu namelijk dit verhaal op mijn telefoon te typen, in het warenhuis Gym op het Rode Plein. Ik hoop straks voor ik naar de trein vertrek in het hotel nog een half uurtje Internet te hebben voor de rest van deze update. Wat ik wel kan zeggen: ik vermaak me geweldig, red me aardig met de taal ( en met mijn handen en mijn Point-it boekje), dus geen zorgen! Vanmiddag vertrekt de trein naar Yekaterinenburg, daar kom ik morgennacht pas aan. Kus voor jullie allemaal

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours