brigittevisser.reismee.nl

Caladonian Canal tot besluit

En dan is ineens toch de laatste dag aangebroken, wat heb ik weer veel gezien en gedaan deze reis. Vandaag nog een prachtige wandeling gemaakt langs het Caledonian Canal, een kunstig stukje waterwerken in en rondom Inverness. Nou ja, eigenlijk is het kanaal niet alleen in deze omgeving, want bij Fort William heb ik ook al een stukje gezien en het loopt ook langs Fort Augustus, dus echt een indrukwekkend geheel. Ik weet niet hoeveel meters hoogteverschil dit kanaal moet bewerkstelligen, maar er liggen heel veel sluizen om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben eerst naar het Dochgarroch Lock gelopen en daarna aan de andere kant van het kanaal helemaal doorgelopen naar het Sea Lock (aan zee dus, haha) Een mooi vrij liggend wandelpad langs dit prachtige kanaal. In totaal vandaag wel bijna 25 km gelopen, dat is voor mij wel de max hoor, maar omdat het behoorlijk vlak terrein was kon ik het hebben. Kortom ook van deze laatste dag in Inverness weer lekker genoten.

Morgen vertrek ik al vroeg met de trein naar Newcastle en daar ga ik morgenavond weer aan boord van de DFDS om woensdagmorgen weer in IJmuiden op Nederlandse bodem te komen. Ik heb genoten van een prachtige vakantie. Wat zijn er toch veel mooie plekken op de wereld, ik geniet daar graag van.

Treinreiswinkel, bedankt voor het regelen van alle trein-, boot- en buskaartjes, voor de hotels en B&B’s, voor de routebeschrijvingen en alle tips voor onderweg. Het klopte gewoon allemaal! Top.

En meelezers, bedankt voor het volgen en voor de leuke reacties van jullie allemaal. Ik ben dit blog begonnen toen ik de Trans Mongolië Express deed, omdat dat zo’n bijzondere reis was. Maar sinds die tijd beschrijf ik iedere vakantie mijn ervaringen en avonturen in dit blog. Voor mij, als ‘alleen-reizer’ een leuke manier om alles wat ik meemaak te delen met iedereen die het lezen wil. Dus dank voor het aanhoren van mijn verhalen en tot een volgende keer maar weer.

Reacties

Reacties

Tineke de Beer

Fijn hoor dat je zo’n mooie reis had, goede thuisreis maar weer . Knuffel van ons

Angela

Jammer dat het er alweer opzit, maar gezien je ervaringen lijkt het wel weer maanden.... bedankt voor je leuke verslagjes. Wij hebben een beetje meegenoten.
Goede terugreis!

Jan

Inderdaad een mooie reis en een zeer leesbaar leuk verslag. Jammer dat er een einde komt aan de reis. Hoop dat je een goede rustige terugreis hebt. Zal het bedenken van reactie gaan missen?????

Marian van Essen

Time fly when you having fun! Het is omgevlogen! (Zei ze vanuit haar stoel?) wel weer heerlijk ‘mee geweest’! Brigit bedankt voor weer fantastische verhalen! Goede reis en wel thuis!

Monique

Ik heb mee genoten hoor! Een goede reis terug. Monique xx

Gerry

Hoi Brigitte,

Ik heb elke dag met je meegelezen en ook meegenoten. Ik verheugde me elke dag al op je verslag want het gaf ook mij een vakantiegevoel. Hopelijk heb je nog een leuke terugreis met interessante ontmoetingen.

Groet,

Loes

Wat een mooi reisverslag heb je weer geschreven. Lijkt me heel waardevol om daar ooit "later" op terug te kijken en dan terug te lezen hoe actief je was tijdens de prachtige reizen die je hebt gemaakt. De kennis die je gedeeld hebt met je volgers heeft ons ook weer verrijkt. Dank daar voor.

Goede reis terug. ? Paul en Loes

Bert

Heel veel genoten van je reisverhaal. Super!!!!!

Carlasmeels

Dank voor het mee reizen.prachtig je verhalen.tot op Nederlandse bodem.goede terugreis.tot gauw.

Willy Kemp

Ik had het graag zelf met je mee gemaakt maar zo heb ik toch vakantie gehad.
Tot zaterdag bij de verjaardag van Joas.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours