brigittevisser.reismee.nl

Cadzand Bad

Dinsdag

De eerste echte wandeldag.
Na een gezellig koppie koffie met Rob, de b&b eigenaar en 2 andere gasten (uitgebreid over onderwijs zitten praten) ging ik op pad naar Cadzand Bad. Ik heb het gevoel dat ik als een slak vooruitkom. Maar na 2 uur was ik toch op de helft.
Bij strandpaviljoen Puur ben ik even van de weg afgedaald naar een lekker terras voor een welverdiende pauze. Toen ik daar op een bank wilde gaan zitten om mijn rugzak af te doen, ging ik er half naast zitten en ineens lag ik spartelend als een omgekeerde schildpad bovenop mijn rugzak. Het hele terras schoot te hulp, hilarisch natuurlijk en best genant, maar niks bezeerd. Dus maar gewoon een bakkie thee besteld en een lekkere lunch.
Na een ruime pauze mijn weg weer vervolgd, het is prachtig wandelen hier. Soms deel je het pad met fietsers, maar er is ook vaak een apart liggend voetpad. Aan de ene kant de zee, aan de andere kant het Zeeuwse boerenlandschap, prachtig.
Waar ik in de ochtenduren na een uur ff moest stoppen, werd dat in de middag wel steeds na kortere wandelstukjeshoor. Het is best afzien. Maar uiteindelijk heb ik Cadzand-bad bereikt en een plekkie gevonden op camping De Zwin-hoeve. De tent staat, dus nu kan ik relaxen.

Reacties

Reacties

Marleen

O Brigitte wat ben jij toch stoer! Niet alleen die reis maar ook dat je hardop durft te benoemen dat je zondag twijfelde, goed hoor!
Ik vind het zo spannend dat ik meteen ging lezen wat je vandaag hebt meegemaakt.
Ik hoop dat je gauw went aan het zware gewicht op je rug. Geniet van het mooie uitzicht.

Bert

Zo de kop is er nu echt af. Fantastisch hoor. Voetje voor voetje voordat je het weet, ben je weer een heel eind verder! En je weet het iedere tocht begint met een eerste stap en die geb je nu echt gezet. Heel veel plezier en succes. En genieten!

Jan

Een visser als schildpad dat is gênant?? meestal hoop je dat niemand het ziet maar nu had je hulp nodig.
Hoop dat je langzamerhand (wel snel) evenwicht kan vinden in afstand en rustmomenten. Leef met je mee ?

Martin en angela

Dat is wel ff wennen denk ik, maar al bijna Nederland uit toch? Sorry, maar ik moest heel erg lachen om je schildpad verhaal ( ik had er beeld bij) gelukkig niet verwond. En de balans zal wel komen! Zet hem op!
Dikke knuffel.

Monique

Oh Jeetje, Brigitte, ik moest vreselijk lachen bij het beeld van jou naast dat bankje op je rug ??. Maar kan me voorstellen dat je dit behoorlijk genant vond, maar ach vallen en opstaan!! Ik weet er alles van en probeer ook altijd zo snel mogelijk weer overeind te komen voordat iemand mij ziet, de pijn verbijtend ?. Maar met zo'n rugzak is dat lastig, wel blij dat je jezelf geen pijn hebt gedaan. Wat een barre tocht ben jij aan het maken. Lijkt mij zo zwaar, lopen in zand, met gewicht op je rug en dan ook nog behoorlijk warm. Ik hoop dat het je elke dag een beetje beter lukt!! Veel plezier en succes xx

Masja

Brigit, je hebt het aardig snel gedaan! De wandeltocht van Breskens naar Cadzand Bad is 4 uur. Heb ik opgezocht. Na 2 uur al op de helft met bepakking... Dat is een retegoeie prestatie! En ja, dat schildpadverhaal, daar had ik ook beeld bij. Ik zag je spartelende armpjes en beentjes. Ik moest aan de Monty Python film Life of Brian denken, de scène met de steniging. Dat die kerel een compleet rotsblok op zich gesmeten krijgt, en dan zie je een rotsblok met spartelende armen en benen er onderuit. Ik heb daar echt dágen om in een deuk gelegen, dus nu moest ik ook wel lachen bij jouw schildpad anekdote. In ieder geval staat je tent nu, ik hoop dat het vannacht niet zo'n noodweer wordt als hier vanmiddag. Morgen weer met goede moed er tegenaan! Ga niet te snel en neem genoeg pauzes onderweg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours