brigittevisser.reismee.nl

Calais

Dag 9, Calais


Voor zoons, broers, zwagers en iedereen die zich zorgen maakt over de migrantenproblematiek en een daar tussendoor wandelende Brigitte: ik heb vandaag de bus gepakt in De Panne en die heeft me in één rechte lijn naar Calais gebracht. Daardoor mis ik de twee grote zeehavens, Duinkerken en Calais, de grote prikkeldraadafzettingen en mogelijke problematiek. Overigens wilde op het station van De Panne ook een passagier instappen die vroeg: “naar UK?”, de buschauffeur was erg bedreven in het afwijzen, dus hij zal het wel vaker meemaken denk ik.
Via Google vond ik deze optie, de Flixbus. Deze brengt me voor €5 naar Calais.....ik snap niet hoe het kan.
Ik ben nu in 1x wel een heel eind verder op mijn pad. Daarom heb ik besloten een hotel te boeken en hier twee nachten te blijven. Het oude centrum van Calais schijnt de moeite waard te zijn, dus dat ga ik maar eens bekijken. En even in een gewoon bed, met mijn eigen douche. Lekker mezelf even verwennen.
De eerste blaar is trouwens een feit. De teen, naast de gebroken teen is de dupe. Ik denk dat die dikke gebroken teen teveel plek inneemt. Maar gelukkig heb ik wandelwol meegekregen van lieve zus Tineke, daarmee is doorwandelen geen probleem.
Donderdag ga ik dus weer gewoon aan de wandel, en als het goed is komen dan Albert, Amber en Joas ergens op mijn route ook vakantie vieren.

Reacties

Reacties

Marleen

Terwijl ik nog aan de koffie zit heb jij al een heel avontuur achter de rug! Wat goed van jou om het zo te organiseren. Perfecte combinatie van avontuur en uitdaging aangaan en toch goed voor jezelf zorgen, kun je een cursus in geven bij de vua ?
Geniet van je eigen douche en Calais

Loes

Pfff vlot ben jij hoor.
Ik kom net terug van de bakker in ons Spaanse dorp Vinuela....met de auto berg af en op....
Goed dat je de ongeregeldheden mijdt; die gaan hier overigens aan ons voorbij. Veiligheid voor alles!
Geniet van het oude centrum en het vooruitzicht van een dikke knuffel van Joas, Amber en Albert. Leuk dat ze jouw pad kruisen. ?

Tineke

Fijn dat je de bus langs die risicoplekken kon nemen. Je hebt dan wel Plopsa land gemist haha. En heerlijk he een echt bed en een eigen douche. Die wandelwol is echt super hoor. Lekker dat je dan toch kunt doorlopen toch. Geniet maar lekker en straks met Albert Amber en Jonas is ook gezellig. Gaan jullie Jonas zijn verjaardag vast vieren? Knuffel van ons.

Bert

Heel verstandig in meerdere opzichten . Geniet van je hotel en van Calais!

Jos

En vanaf Calais wordt het allemaal zo ontzettend mooi!

Gerrie Ehren

Fijn dat je onnodige risico's mijdt. Enjoy af en toe een hotelletje. Veel succes met je verdere tocht.

Masja

Brigit, ik ken je niet anders dan een logische oplossing zoeken voor een probleem. Je pakt gewoon de bus die je langs het probleem loodst. Flixbus heeft mij ook al eens gered, ideaal! En hoe was je eerste dag in Calais? Is de binnenstad inderdaad zo mooi als de mensen zeggen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours