brigittevisser.reismee.nl

Wissant

Dag 12, Wissant

Wauw wat een wandeling vandaag! Voor het eerst echt op de GR120, de Grand Littoral. En ook op de Via Francigena trouwens, ben benieuwd hoelang deze twee paden samenvallen.
Direct na Sangatte leidde het pad me weg van het strand en hup de heuvels in. Het was een zware beklimming, en dan had ik deze keer niet eens mijn tent op mijn rug, want die lag in de auto bij Albert en Amber, ik heb enorm afgezien. Het regende, waaide enorm en de weg omhoog was steil, soms denk je: waarom? Maar dan was er steeds weer dat prachtige uitzicht aan alle kanten! Via boerenpaadjes helemaal de Cap Blanc Nez op en hoewel het regende heb ik genoten van het uitzicht. Daarboven werd het wel even echt afzien, want door de harde wind leek de regen wel hagel. Het was gewoon soms moeilijk om op het pad te blijven.
Na de Cap ging het weer naar beneden en daar zie je letterlijk dat Engeland van het vaste land van Europa is losgebroken. Dezelfde white cliffs als in Dover en het wandelpad daaroverheen deed me enorm denken aan de wandelingen die ik in Engeland heb gedaan. Kortom een prachtige tocht.

In de tussentijd hadden Albert en Amber een plekje op de camping geregeld. Alweer een municipal, maar deze is niet zo geweldig. Aftandse toiletgebouwen en slecht onderhoude paden, maar goed we hebben weer een plekje om te slapen en daar gaat het om.

We zijn nog even met zijn vieren teruggereden naar de Cap Blanc Nez om daar van het uitzicht te genieten. We moesten Joas wel vasthouden om te voorkomen dat hij wegwaaide, haha.

Reacties

Reacties

Masja

O man, ik vind je echt stoer! Je gaat geen uitdaging uit de weg! Respect!

Jan

Wat een verhaal en waarom? Je schrijft het zelf iedere keer die prachtige momenten waar je van geniet en wij met jou, dus.......doorgaan???

Marian van Essen

Hoi Brigit, jij maakt wat mee op zo’n doordeweekse vrijdag! Je weet van ‘n natte, winderige dag ‘n bijna volmaakte dag te maken in je verhaal!( En ik weet uit ervaring vanuit ‘n ver verleden dat wandelen in dergelijk weer zoals jij dat beschrijft zo niet leuk is!) Jij weet overal het positieve uit te halen KANJERT
ik kijk alweer uit naar jouw volgende avontuur! ????

Carla smeels.

Joh wat een wandeling.stoer hoor.groetjes aan de familie.en geniet even lekker met dr kids.

Martin en Angela.

Mooi hè de cap blanc. Toen wij er waren was het ook al zo’n rotweer dus dat zal erbij horen? Veel wind en veel regen, maar evengoed erg mooi! En inderdaad de teckel had toen ook moeite met de wind. Dus alles goed vasthouden!
Geniet nog lekker van de mooie cote d’opale.
We goed hoor helemaal naar boven klimmen. Top!

Bert

Afzien om mooie dingen te zien! Toch doorzetten ondanks de regen! Chapeau! Veel verder kom ik niet in het Frans, maar wel van harte gemeend!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours