brigittevisser.reismee.nl

Etaples

Dag 15. Etaples

Vanmorgen vroeg de tent ingepakt, want de voorspelling was dat hetom 8 uurzou gaan regenen. Niet dus, maar goed, de tent zit droog in de rugzak. Na het ontbijt en het inpakken van de camper was het tijd om gedag te zeggen. We hadden een paar heerlijke dagen samen en Joas heeft zijn verjaardagscadeautje al binnen?

Nu weer ieder een andere kant op. Zij naar de camping in Blankenberge waar ik eerder was en ik verder zuidwaarts.
De voorspelde regen kwam echt wel, ietsje later dan ā€˜beloofdā€™. Maar gelukkig precies op het moment dat ik wilde vertrekken. En wat doe je dan? Wachten, of maar gewoon gaan? Nou, ik ging.....binnen 10 minuten was ik nat tot op mijn onderbroek, tjeutje! Maar goed, natter kun je niet worden en het is niet koud dus ik ben maar gewoon verder gegaan. Onderweg scheen de zon ook, met af en toe een plensbui!
In Hardelot-plage was het even tijd voor koffie en daar sprak ik een Engelse dame die ook de gr120 loopt. Zij gaat tot Dieppe. Leuk om even ervaringen uit te wisselen. Ook zij had last gehad en tegelijkertijd genoten van de harde wind een paar dagen geleden. En supergrappig: ze vertelde dat ze loopt naar hun huisje in Villers-sur-Mer, maar dat ze het erg moeilijk vind om in haar eentje op reis te zijn omdat alles in het Frans is, hahaha. Iets dat lijkt op ā€˜Ik vertrekā€™. Wel een huisje kopen, maar de taal niet leren.

Aan het strand, waar de route een flink stuk langs loopt, liggen echt om de haverklap bunkers van de Atlantik Wall, ik gebruik ze als plekje om te lunchen of om even te zitten. Ze worden ook gebruikt om de route te markeren met de roodwitte tekens. Adolf moest eens weten waar zijn bouwwerk voor wordt misbruikt.

Soms is het maar goed als je een harde kop hebt en een doorzetter bent....mijn gps stuurde me, zoā€™n 10km voor de eindbestemming de duinen in op weg naar de camping, maar het eerste dat ik daar tegen kwam was een bord ā€˜access interditeā€™. Die vlieger ging niet op, helaas weer een heel stuk terug moeten lopen naar een plek waar wel een pad was en daardoor het laatste stuk (6km) langs een grote weg moeten lopen. Gelukkig wel met vrijliggend pad, maar niet bepaald inspirerend lopen. Maar deze doorzetter heeft er 20 coupletten van het potje met vet tegenaan gegooid en daardoor na ruim 24 km de camping La Pinede in Etaples bereikt. Pfffff....

Reacties

Reacties

Jan

Ook ā€˜ik heb een tante in marokkoā€™ wil ook wel eens helpen om de route te veraangenamen ?
Goede reis verder en zorg goed voor jezelf.??

Marian van Essen

Dat hoef je de eerste 20 jaar niet meer te zingen zonder dat je aan deze dag herinnert wordt! Althans aan het laatste stuk. Voorlopig heb je weer 24 km in de kuiten zitten vandaag.....met bepakking! Voor wat betreft het nat worden.....je hebt gelijk....natter dan nat kun je niet worden! Nou meid, ik heb weer genoten van dit hoofdstuk...op naar het volgende! Ik hoop dat deā˜€ļø Gaat schijnen, weinig of geen? en ?! Veel plezier morgen KANJERT ???

Marina

Zo zie je maar weer wat je kan

Lia visser

1 troost, je bent niet de enige die het water uit de hemel moet trotseren, wij lopen weliswaar niet maar varen zonder tent over de Hollandse IJssel, het onweert en gier maar goed, regenbakken aan en door....
jij gaat heel goed, dus succes en hopelijk schijnt koperen Jo weer snel op je bolletje????

Masja

Ow! Ow! Ik weet ook nog een leuke voor tijdens het lopen: Overal waar we heen gaan, vragen de mensen, wie wij zijn... maar daar moet je eigenlijk met minimaal 2 personen voor zijn... Of je bent je eigen echo... Kan ook. Ik zit met open mond, kin hangt op de grond, te lezen. Maaaaaaaannnn, jij trotseert gewoon alles! Al waait er een orkaan, jij loopt gewoon door! Enorm ontzag heb ik voor je...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours