brigittevisser.reismee.nl

Quend

Dag 17 Quend

Gisterenavond heb ik het advies van Brigitte opgevolgd en ben ik naar de baai gelopen om zeehonden te spotten. Wat was dat bijzonder! Er lagen er zoveel! Het stuk van de baai dat bij eb droogvalt is duidelijk hun vaste chilplek. Geweldig. En ze trekken zich niks aan van alle toeristen die komen kijken.

Het bestaat trouwens nog hoor, een bed met lakens en dekens. In ieder geval in La maison dā€™hortensiaā€™s in Berck-plage. Ik heb er heerlijk geslapen en genoten van een superattente gastvrouw, die echt ook Brigitte heet. Toch vond ik het lastig, je bent echt te gast in het huis van die mensen, het ontbijt was in hun woonkamer. En dan wil je toch een beetje aan ā€˜small-talkā€™ doen, ga er maar aanstaan in het Frans, haha. Maar goed, na een lekker ontbijtje ben ik weer op weg gegaan. Deze keer is Quend het reisdoel.

Vandaag schiet het niet op met wandelen, ik mĆ³et steeds even stoppen om te kijken, naar de bloemen, de overvliegende zwaluwen, de paarden, koeien en ezels. En terwijl ik die bewonder staat er in het veld achter me een prachtig hert naar mij te kijken, wauw!
Vandaag voor de eerste keer geen zee of strand gezien, ik steek nu over naar de baai van de Somme en dat doe ik even rechtdoor.

Ook al schiet het niet op, ik merk wel dat ik steeds sterker en handiger wordt. Of mijn spullen krimpen, haha. Maar alles past steeds makkelijker in mijn rugzak en die draag ik met steeds meer gemak. OkĆ©, het blijft 15kg op je rug, maar het went. Ook het tent opbouwen en afbreken gaat lekker makkelijk. Ik heb het ondanks het vervelende weer goed naar mijn zin! En in die twee weken heb ik ook aardig routine opgebouwd: ā€˜s morgens naar de bakker op de camping, ontbijten, tentje afbreken, rugzak op en gaan, bij de eerste de beste supermarkt proviand voor de dag inslaan en verder gaan, camping zoeken, tentje opzetten, douchen, de was doen en rusten, uitzoeken waar ik de volgende dag naartoe wil lopen, eten, de omgeving verkennen, slapen en tussendoor heel veel lezen. Hoe en wat ik eet hangt helemaal af van de camping of de plek daarvan, maar afgezien van het brood lukt het me prima om diabetes-verantwoord te eten. De suikerwaarden zijn dan ook niet echt anders dan thuis.

Vandaag moest ik bij aankomst wachten tot de receptie open ging, er was eerst lunchpauze. In het sanitairgebouw waar ik schuilde voor de regen sprak ik een echtpaar dat me de tip gaf om vanaf Le Croyton, mijn volgende stop, de stoomtrein te nemen langs de baai van de Somme. Wat een leuk idee, dat ga ik eens even uitzoeken.

Reacties

Reacties

Ingrid

Fantastisch dat je weer zo geniet! Ik geniet van de verhalen. xxx

Jan

Bij de beschrijving van de dagelijkse routine mis ik de berichtgeving aan het thuisfront etc. Voor mij is het ook een dagelijkse routine om jou bericht te lezen en ervan te genieten?
Ik zal mijn vroegere relaties eens aanspreken over het weer, maar of ze mij nog kennen vraag ik me af???

Marian van Essen

Hoi Brigitte, dat bewonder ik nou zo in je: dat je zĆ³ kunt genieten van de kleine Ć©n grote dingen om je heen...fantastisch! En dat niet alleen...je kunt het zo beeldend vertellen dat het lijkt of we gewoon meelopen! Zelfs de regen houd je niet tegen. Hopelijk wordt het weer beter. De groeten en ā€˜n dikke knuffel! Fijne avond en ā€˜n mooie dag morgen!

Marleen

Haha ja dat miste ik ook al in de routine: het schrijven van de blog.
Wat een prachtige tocht moet dat zijn geweest vandaag. Had je nou toch maar een cursus Frans gevolgd bij de vua. ā€œBrigitte parle avec Brigitteā€. Het was hier mooi weer dus ik dacht heel onnozel Brigitte heeft mazzel vandaag. Die stoomtrein zou ik zeker doen!

Angela & Martin

Lekker he Big?

Martin & Angela

Le chien de la mer, vertaling op zā€™n Dutrieux. Sont tres beaux.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours