brigittevisser.reismee.nl

Ault

Dag 19, Ault

Vanmorgen heb ik uitgeslapen, de trein ging pas om 11 uur dus ik had de tijd. Lekker rustig ingepakt en op pad naar het station. Daar was het al een drukte van jewelste en ik was blij dat ik via internet een kaartje had gekocht, ik hoefde niet in de rij. Zodra de deuren open waren heb ik een plekje gezocht en heerlijk mensen gekeken. De trein vertrok stipt om 11 uur met een hoop gefluit en veel stoom. De route ging dwars door het moeras en was, zoals dat hoort met een stoomtrein, heel kalmpjes aan. In Valery-sur-Mer moest ik overstappen......hahaha bijna een kwartier lopen naar een ander station. Maar goed, ook die trein weer gehaald en verder naar Cayeux-sur-Mer. In dit tweede deel van de reis heb ik zitten praten met 5 Fransen, ik leer het wel hoor, ook de small-talk.
Omdat er in Cayeux geen camping beschikbaar is voor vannacht moest ik toch nog wel een flinke wandeling maken. Zo’n twee uur, weer langs de kust. Maar hier is geen zandstrand te vinden, alleen maar kiezels. En weer van die prachtige witte kliffen! Wauw het is mooi hier. Aan de ene kant van het wandelpad is de zee, aan de andere kant een prachtig natuurgebied met duizenden vogels. Vandaag zag ik, naast de witte, ook zwarte zwanen! Het dorp Ault is prachtig als je aan komt lopen, huizen tegen de bergwand geplakt en die witte kliffen er direct naast. Het verhaal gaat dat de helft van het dorp tijdens een grote vloedgolf in zee is verdwenen, daar waar die kliffen nu zijn. Bij eb zou je de klokken van de verdwenen kerktoren kunnen horen luiden in de zee. Ik heb ze niet gehoord overigens.

Maar buiten die mooie kustlijn is er in heel Ault niets te doen, er is zelfs geen supermarkt te vinden! Gelukkig was er een soort kermisje aan het strand waar ik een hamburger en salade kon kopen, anders had ik met een lege maag naar bed gemoeten. En er was een soort winkel van Malle Pietje, van schroefjes en hengels via kerstballen en wc-borstels tot blikvoer en flessen water. Dus ook in de waterbehoefte is weer voorzien.
Morgen maar snel weer verder....

Reacties

Reacties

Marleen

O wat geweldig jij beschrijft alles zo echt dat ik het gevoel heb het zelf te doen. Die treinreis moet heel mooi zijn geweest en die wandeling, je maakt mij steeds nieuwsgieriger naar die streek.
Kerstballen, ja dat sjouwt wat lastig mee, maar zelfs zo’n winkel zie ik voor me.

Loes

Wat blijft het leuk om jouw reisverslag te lezen....volgens mij kun jij echt alles aan....een groot avontuur...of het nou regent of de zon schijnt....leuk ook zo'n rit met de trein.
Ik vind mezelf al stoer als ik zonder Paul hier in Spanje door de bergen rijdt; in mijn eentje rond wandel in een Spaans wit dorpje en op het dorpsplein tussen de oude mannetjes op het terras een kop koffie drink. En dan vervolgens de weg weer terug rijdt in de auto én ook nog ons vakantie huis terug vindt. ?
Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Geniet en ga vooral door met schrijven....wij lezen wel mee. ?

Desiree Sorgedrager

Ik ben benieuwd hoor, wat morgen weer brengt! Leuk dat ik kan mee(be)leven. Veel succes & plezier!

Masja

Mazzel dat er een Kermis was met een eetkraam! Echt the middle of nowhere, maar wel een pittoresk dorp met schitterende kliffen. Geniet er maar weer van vandaag.

bert

ik geniet elke dag weer opnieuw van je verhalen. Petje af hoor!!!!

Carla smeels

Iedere keer weer uitkijkend naar een volgend verslag leuk hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours