brigittevisser.reismee.nl

Saint-Jouin-Bruneval

Dag 29, Saint-Jouin-Bruneval

Vandaag de wandelmeters weer maken, maar eerst lekker ontbijten in het hotel en even naar de supermarkt om de hoek voor de dagvoorraad. Het hotel was hilarisch, midden in het centrum van Etretat, met van die houten trappen die scheefhangen van ouderdom. Ik had een soort torenkamer in de hoek van het pand met uitzicht op alle terrassen.

Etretat is een schattig oud plaatsje en hier zijn de falaises het meest spectaculair met uitgesleten ‘zeepoortjes’, echt prachtig! Ik heb het op het strand ook nog nergens zo druk gezien als hier. Hoewel strand....het zijn hier alleen maar kiezels. Dus Marleen, als je voor een strandvakantie gaat moet je inderdaad ten zuiden van Nantes naar de kust. Voor het natuurschoon kun je hier terecht.

Want wauw wat een wandeling vandaag weer! Iedere keer denk ik: nu heb ik het mooiste wel gezien, maar dan is de volgende route nog weer indrukwekkender. Supergave rotspartijen vandaag, inclusief grotten op strand/zeeniveau. Daarbij kun je je de smokkelactiviteiten zomaar inbeelden. In ieder plaatsje dat ik passeer loop ik dan ook door of langs een ‘rue des douaniers’, ik snap het, haha.

Vandaag ook uitgescholden en van het erf gejaagd door een veel te rijke arrogante Fransman. Ik heb in de afgelopen weken al heel wat bordjes ‘verboden toegang’ genegeerd omdat de GR21 of gps zei dat ik het pad op moest. Zo ook vandaag, maar de landeigenaar is het daar niet mee eens en met een grote scheldkanonnade achter me aan kon ik rechtsomkeert, poeh hee. Omdat mijn internet het even niet doet op de een of andere manier, heb ik nu geen google maps tot mijn beschikking en was het dus even zoeken wat nu te doen. Maar ik kom er wel weer uit hoor, gezond verstand en gps samen werken prima.
Een uur later stond ik aan de achterkant van het terrein van meneer de grootgrondbezitter. Als hij me had doorgelaten was ik daar na 10 minuten geweest....ach ja.

Na ruim 16km aangekomen op camping Le Grand Hameau. Prima afstand voor een wandeldag. Met al die beklimmingen is meer eigenlijk niet te doen. Dus nu weer tentje opzetten en relaxen.



Reacties

Reacties

Martin en angela

Hè zus, je gaat lekker hè? Volgens de routeplanner nog 168 km naar Omaha Beach. Maar dan loop je om volgens mij! Knap hoor! Enne laat je niet op je kop zitten door zo’n rare fransoos. Lekker Frans terug schelden ( of iets wat erop lijkt ha ha).

Monique

Gewoon terugschelden en net doen alsof je het niet begrijpt. Als hij geen hond op je afstuurt, wat kan er dan gebeuren. Zo'n stoere bink als jij kan dat best. Zonde van de tijd. Jammer dat ik er niet bij was, ik heb ooit zo erg teruggescholden tegen een hoteleigenaar in het Frans, omdat hij onze kamer aan een ander had gegeven, dat hij hier zo'n respect voor kreeg en zorgde dat we toch een kamer voor de nacht kregen. Was een personeelskamer, maar prima bed en douche. Mooi voor elkaar dus. Dat was in St Etienne bij de aankomst van de Tour de France, was nog een jong broekie toen...maar ik heb ervan geleerd om mijzelf in Frankrijk nooit meer op mijn kop te laten schijten ??. Maar je hebt het weer gered en van de natuur genoten. Geniet lekker van je rust nu!! Liefs xx

Masja

Jeetje, wat een belevenissen weer de afgelopen dagen. Van een nepbloemencorso tot stiekeme bussen tot tierend en scheldende grootgrondbezitters. Ach, wat kan je na dit nu nog gebeuren... Nu maar weer even rustig aan.

Marleen

Ik heb een voorkeur voor het natuurschoon boven de strandvakantie en ik ben inmiddels er wel van overtuigd dat deze regio waar jij nu bent zeer de moeite waard is. Die grotten op het strand, dat lijkt mij ook zo spannend.
Wat een verhaal van die grootgrondbezitter, dat zo’n man zich niet schaamt, zo rijk en dan zo arrogant, als iedere wandelaar nou uitgebreid bij hem in bad ging kan ik me voorstellen dat hij er geen zin in heeft.
Hier is het heel warm, zelfs in het Schothorsterbos onder de grote bomen. Volgens Google Maps bij jou maar 20 graden, heerlijk!
Ik ga zo die route nog een bekijken met satellietweergave.
Ging het trouwens weer goed met de blaren?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours