brigittevisser.reismee.nl

Sevilla dag 2


Oh die limoenen die ik in de bomen zag zijn helemaal geen limoenen, het zijn sinaasappels die ze in december kunnen oogsten, vandaar nu nog helemaal groen. Maar het zijn geen echt eetbare want ze zijn heel bitter, ze worden vooral gebruikt voor marmelade waar de Britse toeristen dol op zijn. Zo leer je nog eens wat als je in gesprek raakt met een local.

Vandaag begin ik met een tochtje in mijn bus, want ik wil naar een nieuw hoogtepunt in Sevilla: de Plaza de Espana. Volgens de hotel-mevrouw een absolute must-see. Dus dan ga ik maar eens kijken hè.

En het is alweer een goede tip! Ik neem voor de laatste keer de bus, vanmiddag zitten de 48 uur erop, dus daarna is de benenwagen weer nodig. Ik stap uit bij het Prado de San Sebastian, vandaar is het een klein stukje naar het Plaza de Espana, en wauw dit is ook weer mooi. Het is gebouwd als paviljoen voor de Ibero-Americano tentoonstelling in 1929, zoals veel gebouwen en pleinen in dit gebied. En het is ook weer in die prachtige half-Moorse stijl met tegeltjes en bogen en andere versieringen, prachtig. Terwijl ik foto’s loop te schieten hoor ik ineens een flamenco zanger en als ik er naartoe loop blijkt het niet alleen een zanger te zijn, maar een bandje compleet met twee prachtige danseressen. Gewoon ‘s morgens om half elf op een zonnige dinsdag, genieten hoor.

Na dit prachtige paviljoen en plein ga ik het Parque de Maria Luisa in, zij was de zus van de koningin en schonk haar privétuin aan de stad. Het is groot en heeft veel bijzondere bomen en planten. Lekker om even een boekje te lezen onder de schaduw van de grote bomen. Samen met mij doen veel mensen dat overigens, veel toeristen denk ik, maar volgens de gids van gisteren is het ook het favoriete park van de Sevillanen.
Een lekkere parkwandeling verder besluit ik via de stad terug te lopen naar het hotel. Onderweg stop ik voor een lekkere lunch en daarna wandel ik weer verder. Grappig om te ervaren dat ik zondag toen ik hier aankwam de stad groot vond en dat ik nu, 3 dagen later, prima mijn weg weet te vinden.
En zo wordt het op deze niet-wandelvakantie, vandaag toch behoorlijk wandelig, zo’n kleine 9 kilometer is best een flinke afstand in dit klimaat.

In mijn hotel aangekomen geniet ik van het heerlijke bad in mijn kamer en zo chill ik, met mijn boek in de hand, de middag door. Ik ben imiddels aan mijn 4e boek bezig. Zalig……vakantie.
En tot slot in het best wel sjieke hotelrestaurant een lekker diner, met croqetttas als voorgerecht en de typisch Andalusische Iberico als hoofdgerecht, dat alles sluit ik af met Fruta de Dia (meloen), al met al een topdiner.

En nu weer bijtijds naar bed, morgen staat er een reisdag op het programma. Deze keer met overstap. Ben benieuwd wat dat gaat brengen. In ieder geval slaap ik morgenavond in Ronda.


oh ja @Loes, op iedere straathoek staan hier ook taxis, die je tegen een redelijk tarief brengen waar je wilt komen. Dus ik zou zeggen, gewoon doen. Jullie zijn zo vaak in de buurt.



Reacties

Reacties

Jan

Weer een leuke beschrijving. Bijna zo reeel dat een eigenlijk bezoek niet meer nodig is???liefs

Gerry

Pfff…9 kilometer met dit weer! Dapper hoor… ik denk dat ik een van die betaalbare taxi‘s genomen zou hebben.

Jos Smeels

Geniet er lekker van en....iets voor een So en KPOA directeuren? Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours