brigittevisser.reismee.nl

Granada 1

Ontbijt is wel een beetje gek hier….er is 1 ronde tafel waar wat spullen opstaan, als een soort buffet. Ik moet gaan zitten aan een tafel en wachten…en dan komt er een meneer vragen of je koffie en toast wilt. Gelukkig is het verder hoewel eenvoudig toch ook prima. Ik ga van het ene uiterste in het andere wat het ontbijt en wat het hotel betreft.

Vandaag een dag zonder ‘afspraken’ in Granada, dus heb ik me voorgenomen één deel van de stad te doen. De andere twee dagen doe ik dan andere delen.
Ik begin met een wandeling naar het Klooster van San Jeronimo, dat ligt vlak achter mijn hotel en is een mooi plekje met een mooie kerk. Gebouwd in 1504, in opdracht van het katholieke koningspaar. En Jeronimo is hetzelfde als Hieronymus, de patroonheilige van dit klooster van Augustijnen.

Daarna loop ik verder, ik wil naar de Muralla, de oude stadsmuur. Eerst loop ik langs de Jardin del Trionfo en daarna neem ik een verkeerde afslag en kom ik in de wirwar van straatjes helemaal verkeerd uit. Nou dan toch maar de google-maps aan en op de navigatie lopen. En dan kom ik er toch. Dit oude stadsdeel ligt op nogal heuvelachtig terrein en de krokelende straatjes zijn ook vaak gewoon trappen, poeh hee, wat een klim. En ik maar denken dat het in Ronda heuvelachtig was. Eerst maar eens een bakkie koffie als ik boven ben.

En daar zie ik op mijn kaartje dat ik vlakbij Mirador de San Nicolas ben. Nou dan loop ik nog maar even verder omhoog. En dat loont de moeite, bij het mirador heb je een prachtig uitzicht op Alhambra, mijn eerste blik op dit wereldwonder, wauw!

Ik kan er niet zo goed wegkomen en besluit op een terras/balkon daar te lunchen. Gewoon met uitzicht op het prachtige Alhambra. Ik schrik me een hoedje als ik de menukaart zie, maar goed…..ik ga gewoon voor de meest luxe lunch van deze reis. Lekkere manchegokaas en Ibericoham. De duurste tapas die je kunt eten, hahaha.

Daarna wil ik terug naar de stad, dus loop ik naar beneden. Ik loop via een Marokkaans aandoend straatje dat blijkt de bekende Alcaiceria te zijn. Het is me hier nu te warm, maar ik ga vanavond of morgenavond zeker even terug, het ziet er leuk uit hier.

Op mijn weg naar de siësta in het hotel loop ik nog wel even bij de Catedral de Granada naar binnen, alweer een mooie kerk waar je zelfs via een app een audiotour krijgt. En ook hier weer zeer veel madonnabeelden te zien. Prachtig.
En na die siësta loop ik meteen maar even terug naar de Alcaiceria, wat is het leuk hier. Het voelt alsof ik weer even terug ben in Istanboel, al die kleuren en al die lichtjes, geweldig!

Na een snelle salade (de rijst van gisteren was duidelijk geen goed suiker-idee, vannacht kreeg ik allemaal alarmen via het dopje op mijn arm dat het level veul te hoog was) in het hotelrestaurant, nou ja op het terras dan, loop ik via de Carrefour rechtstreeks naar mijn kamer. Morgen heb ik al vroeg, om 9.00 uur, een date bij het Alhambra. Hoewel dat ook 12.00 uur kan zijn, dat is niet helemaal duidelijk. Ik had namelijk een afspraak om 10 uur, maar die werd verzet naar 9 uur. Maar toen kreeg ik appjes of ik eventueel ook om 12 uur zou willen. Maar na mijn reactie daarop heb ik nooit meer vernomen wat het nou precies wordt. Dus ik zorg maar dat ik er om 9 uur ben, dan komt het zeker goed.
Welterusten

Reacties

Reacties

Angela

Het klinkt weer geweldig allemaal! Lekker om weer mee te lezen hoor.
Maar wat een grappige afspraak, ben benieuwd vanavond te lezen wat het is geworden….

Jan

Weer een mooi verhaal hoor. Het gevoel van het zelf te beleven komt nog steeds naar boven. Ik kijk uit naar het verslag van je bezoek aan het Alhambra. Let goed op jezelf maar eigenlijk is dat een overbodige raad??liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours