brigittevisser.reismee.nl

Breskens

Zondag, the day before...

Pfffff het is weer zover: mijn hoofd houdt niet op met denken: waarom ga ik deze reis maken? Waarom ga ik alleen? Waarom ga ik zolang? Waarom laat ik kids en kleinkids achter? Waarom ga ik in een tent terwijl ik zo’n goed huis heb? En ga zo maar door....
Ik weet heus wel dat ik vanaf morgen echt wel ga genieten, maar vandaag heb ik het even slecht met mijn eigen plannen.
Ondertussen is het huis helemaal in orde om Erik te ontvangen. Ik hoop dat hij hier een leuke tijd gaat hebben en in de tussentijd ook nog goed voor mijn plekkie zorgt.
De rugzak staat ingepakt klaar, hij is enorm!

Maandag 29-7
Breskens is echt ver weg! 4 uur met 3 verschillende treinen en 1 veerboot. Maar ik ben er. De rugzak weegt 15 kg, en ook al is dat binnen het ‘toegestane’ gewicht, ik vind het wel zwaar. Moet steeds aan Cheryl uit Wild denken, haha. Ik val niet achterover, maar begrijp wel een beetje wat ze voelde die eerste dagen. Ik ga er maar vanuit dat ik ook zal wennen aan het sjouwen en dat ik er na een week of twee mijn hand niet meer voor omdraai.
Het Visschershuys, mijn b&b voor vannacht is een hilarisch onderkomen. De eigenaar slaapt zelf in een soort schuurtje (een bed, een bureau en een laptop) en heeft zijn hele huis in de verhuur voor toeristen. Ik heb 1 van de 2 kamers boven, ik kan zelfs kiezen uit drie bedden. De woonkamer wordt ook verhuurd en de keuken en badkamer zijn voor gezamenlijk gebruik. Ik heb niet de indruk dat het een vetpot is, dit eigen bedrijf....het is schoon en prima, maar een beetje onderhoud mag ook wel. Wel een heel hartelijke ontvangst, dus helemaal goed.
Na het settelen in mijn kamer even Breskens ingelopen en het eerste terrasje gepakt, lekker hoor. Breskens maakt zich klaar voor de visserijdagen dit weekend, er is volop braderie, kermisachtige toestanden en veel toeristen. Leuk om even rond te kijken maar wel een beetje massaal. Na het beklimmen van een mooi uitkijkpunt ben ik daarna dan ook lekker terug gelopen en heb in de ‘tuin’ van de b&b mijn salade gegeten en lekker een boekie gelezen.
Morgen echt aan de wandel, Cadzand Bad is het doel. Blijf dus nog een nachtje extra in Nederland.

Reacties

Reacties

Tineke de Beer

Hoi Lieve Brigitte ga lekker genieten al lijkt het nu nog een beetje moeilijk. Het komt vast goed en je hoofd gaat vanzelf tot rust komen. Dikke kus?

Marian van Essen

‘We’ zijn begonnen aan wéér ‘n nieuw avontuur. Het vooruitzicht vanuit mijn luie stoel overal te zijn waar jij bent en met je mee te lopen...in gedachte dan, daar kan ik me echt op verheugen! De kop is er af! Heb ‘n fijne wandeltijd! Groeten en ‘n dikke knuffel

Martin en Angela.

Hè stoere zus. Dit gaat helemaal goedkomen hoor. Je kunt dit! En vooral ook lekker genieten. En als het even niet gaat zijn er bussen en treinen en zussen en zwagers. Je weet het hè. Als het moet zijn we er zo. Vooral veel plezier.

Monique

Ik vind jou super stoer en snap best dat er de dag voor de reis van alles door je hoofd gaat. Dat heb ik zelfs met onze van tevoren perfect geboekte en geregelde vakanties ;-).
Ga er maar lekker van genieten en als die rugzak te zwaar wordt, dan sleep je hem gewoon door het zand :-). Maar jij gaat het redden en waarschijnlijk vliegt de tijd voorbij! We reizen in gedachten met je mee, dus je bent niet écht alleen. Geniet!! Dikke knuffel Monique

Monique en Nardie

Hoi, ik zie dat wij onder ons oude mailadres lmmkemp@ziggo.nl bij jou in de reisblog zitten. Dit wordt soms doorgestuurd naar ons nieuwe adres, maar niet altijd. Ons mailadres is nu m.kempvanstraten@kpnmail.nl. Wil jij die toevoegen? Dankjewel

Masja

Yes Brigit! Nieuw avontuur! En niet alleen de wandeling is avontuurlijk, merk ik. Ook je b&b is allesbehalve doorsnee. Ok, morgen flink de benen erin en gaan met die banaan! Yes we can!

Wilma Sanders

Echt een stoer vrouwke. Je doet het maar ff. En natuurlijk heb je je bedenkingen, maar denk dat als je reis is afgelopen, dat je terug kunt kijken op iets kei gaafs. Geniet er van xxx

Paul en Loes

Hoi Brigitte, wat ben jij ongelooflijk stoer en een avonturierster! Ook wij lezen en wandelen graag in ons hoofd jouw hele reis met je mee.
We kijken uit naar wat je gaat meemaken onderweg.
We wensen je vooral een prachtige ervaring, een uitgerust hoofd, mooie ontmoetingen en veel veilige kilometers met zo min mogelijk blaren toe.
Groetjes van ons. ?

Jan

Als Breskens al ver weg is wat doe je dan? Je gaat gewoon nog verder weg.
Je weet wat je doel is: geen doel. Veel succes en een heel goede reis.
Zie uit naar je vervolgverhaal ???

Ingrid

Dankjewel dat k met je op reis mag via de verhalen, te gek. Alvast een toi, toi, toi gewenst ter voorkoming van blaren en een fantastische vakantie gewenst. Liefs...

Gerry Ehren

Hoi Brigitte, hopelijk ben je inmiddels je begrijpelijke twijfels kwijt. Ik vind het hardstikke stoer van je dat je deze uitdaging aan gaat. Weet zeker dat je met je positieve inslag gaat genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours