brigittevisser.reismee.nl

Blankenberge

Woensdag

Cadzand-Bad / Blankenberge
Vanmorgen voor de eerste keer alles weer ingepakt en in de rugzak gepropt. Gelukkig met droog weer. Alles past weer dus kon ik op tijd op pad. Begonnen met een prachtige wandeling, helemaal om Het Zwin heen. Ontelbaar veel vogels van allerlei pluimage gezien en gehoord. Super gebied om te wandelen en na het filelopen van gisteren was ik nu op grote stukken helemaal alleen. Dat zal ook met het weer te maken hebben want het regent. Niet hard maar je wordt er wel kletsnat van.
Af en toe was het ook twijfelen over de route, maar uiteindelijk kwam het goed.
Ik heb hele stukken langs de grenspalen tussen België en Nederland gelopen, maar op een gegeven moment toch België in gestoken. Ik ben doorgelopen naar Knokke-Heist en heb daar de kusttram gepakt voor de laatste 10km. Lekker gesmokkeld vandaag, gewoon omdat ik nou eenmaal gek ben op treinen en trams, nou oké....ook omdat de route langs de haven van Zeebrugge nou niet bepaald mooi is....en oké ook omdat ik vond dat ik genoeg natgeregend was.
Na aankomst op de camping even een droog moment uitgezocht om de tent op te zetten, dat ging weer voorspoedig. En daarna Blankenberge in. Het circus van de Belgische kust is begonnen hoor, wat een toeristen zeg! En wat een kermis allemaal, van skelterbanen en surfles, tot prerparkachtige toestanden en spelletjes in het park. Inclusief de huilende kinderen aan het einde van de dag. Maar heerlijk om mensen te kijken en lekker om bij een strandtent een lekkere burger te eten. En natuurlijk raakte ik in gesprek. Deze keer met een alleraardigst Brabants stel. Voor het werk in Blankenberge en net als ik even op het terras voor het diner. Kreeg zelfs een drankje aangeboden. Voor mij zijn deze gesprekjes de krenten in de pap van mijn reizen, ik geniet me suf.

Reacties

Reacties

Wilma Sanders

Jaja brabanders zijn hele leuke mensen ?
Ik woon al 30 jaar in Brabant kei leuk.
Geniet vrouwke ?

Ronald

Wat leuk mam! Enjoy!!

Angela & Martin

Ha die Big, lekker tempo heb je gezien de afstand. Mooi om al die mensen te ontmoeten en de indrukken op te doen. Geniet met volle teugen en kijk naar de Wereld met hun pluimage aan bewoners. ?

Masja

Hey wijfie! Lekker bezig weer! En hee, smokkelen mag af en toe. Je moet ook reëel blijven. Je doet het echt heel goed! ?

Carlasmeels.

Super leuk weer al je belevenissen.je krijgt de groeten van art en Yvonne,ze waren erg benieuwd hoe het met je gaat.nou wandel lekker.een dikke knuffel.

Jan

Grappig dat je in de streek bent geweest van de voorouders van je grootmoeder Elisabeth le Roy. Komend uit de buurt van oa sint Anna ter Muiden en Retranchement plaatsen in de nabijheid van het Zwin en Cadzand.
Je bent lekker op weg hoor ondanks de regen. En de tram? Maak je daar nou maar geen zorgen over,toch fijn om de kunnen doen waar je zin in hebt ??

Marleen

Geweldig dat je de tram hebt genomen, dat vind ik nou een teken dat de moeilijkste opdracht “ik zie wel” al gelukt is.
Wat ben je al een eind!

Bert

‘Smokkelen’ past helemaal in de traditie daar in België en Zeeuws-Vlaanderen dus je hebt je prima aangepast aan de omstandigheden en dat is de ‘ kunst’ bij zo’n tocht ! Klasse! En met zi’n tram is toch bonus! Veel plezier weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours