brigittevisser.reismee.nl

Le Crotoy

Dag 18, le Crotoy

Ja, dat schrijven van de blog was ik inderdaad vergeten in de dagelijkse routine, maar dat doe ik ook eigenlijk de hele dag door. Bij iedere pauze schrijf ik wat ik heb gezien of meegemaakt. Dus dat voelt niet als een vast ‘agendapunt’ in mijn dag.

En vandaag is het droog! Hoe heerlijk is dat! Je lijntje met daarboven is er misschien toch nog Jan, haha.
Maar ik weet niet of het door de wind komt, of doordat ik mijn tent vandaag weer eens onderaan in mijn rugzak heb gedaan, of doordat ik gewoon moe ben, het loopt vandaag niet zo lekker. De route is mooi, dezelfde soort boerenpaden als gisteren waar de fazanten soms voor je voeten wegschieten, dus daar ligt het niet aan. Het gaat gewoon ff niet vandaag. Maar goed dat ik deze keer een niet al te lange afstand heb gepland.

Evengoed was er weer genoeg moois onderweg, ik ben natuurlijk geen echte vogelaar, maar de witte zwanen, zilverreigers en witte lepelaars waren een prachtig plaatje in de Foraine de St. Fermin.

Aangekomen op camping La Prairie in Le Crotoy moest ik maar liefst 2 uur wachten tot de receptie openging! Maar goed, er was een bankje voor de deur, dus ik heb een boekje zitten lezen.

Na het opzetten van de tent (ik heb trouwens een campingplek waar wel 10 van mijn tentjes kunnen staan, zo groot) ben ik het stadje ingelopen. Het is vandaag 15-8, Maria Hemelvaart, en dat betekent feest in dit deel van Frankrijk. Sommige winkels zijn zelfs gesloten, maar in het stadje was van alles te doen. Ik heb lekker een bakkie thee gedronken in een tearoom en bij de buurtsuper die wel open was mijn avondeten gekocht. Daarna terug naar de camping en lekker genieten van het zonnetje dat eindelijk weer schijnt.
Morgen neem ik de Chemin de Fer, de stoomtrein die helemaal rond de Baye du Somme gaat. Ik laat me maar weer eens lekker rijden.

Reacties

Reacties

Marleen

O wat heerlijk dat het droog was, hier plentste het behoorlijk. Wat bar dat je 2 uur moest wachten. Ik herinner mij van vroeger dat alles in Frankrijk dicht was op 15 augustus. Is 18 augustus niet ook zo’n dag, dan heb ik naamfeest, maar misschien wordt dat alleen in Limburg gevierd.
Goed idee die stoomtrein, zeker na zo’n dag waarop je extra heb moeten doorzetten

Marian van Essen

Hoi Brigitte, wat raar dat je moe bent. Je hebt pas 18 dagen gelopen in weer en wind, warmte en kou! ? Wat heerlijk dat het droog was vandaag. En het vooruitzicht niet te hoeven lopen morgen is best lekker zeker na vandaag! Ik wens je veel plezier in de stoomtrein morgen!???

Angela & Martin

Ha die Big, dat je wat moe bent is heel begrijpelijk. Maar ondanks dat kun je nog zien hoe mooi het is, complimenten??.
Maar vandaag is ook de herdenking van de capitulatie van Japan en dus het einde van de oorlog in voormalig Nederlandsch Indie. (Wilde ik toch even zeggen)
En morgen genieten van de trein, lijkt me ook prachtig om mee te maken. Geniet er van?

Winfried

Wat een mooie reisverhalen, Brigitte. En je hebt er vanaf Breskens alweer zo’n goeie 250 km opzitten. Zowat halverwege op weg naar Sword beach.
Ben benieuwd of het nog gelukt is met het stoomtreintje...
Hier schijnt in ieder geval de zon weer, hopelijk krijg jij ook wat straaltjes mee!

Jan

Fijn dat mijn lijntje voor jou werkte. Hier dacht men bekijk het maar.
Goede reis met de trein en geniet ervan.
Dan weer de normale gang van lopen en genieten??

Lia

Ha Ha 15/8 ja wat een feest is t dan in la france, wij gingen ooit op 15/8 met de kinderen en auto en caravan terug op huis aan. We moesten tanken maar helaas, geen pomp station open, of 1 waar we alleen met cash konden betalen en dat hadden we niet. Dus een bank opgezocht, slikt de pin automaat onze pas in?Wat nu?? We zagen een bordje richting een wat toen nog sporthuis centrum heette in Frankrijk, in de hoop dat we daar dan 1 nacht konden blijven om de volgende dag weer verder te kunnen. Eenmaal aangekomen bleek het nog in aanbouw te zijn dus de hele mikmak draaien op n smal straatje. Hadden we nog niets! Pffff... 15/8 vergeten wij nooit meer dus
Succes verder en hoop dat je de tocht met de stoomtrein als plezierig ervaart?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours