brigittevisser.reismee.nl

Le Tréport 2

Dag 21. Le Treport

Wat ben ik blij dat ik vandaag hier blijf, wat een regen vannacht! Daarom vanmorgen maar begonnen met de was doen met de campingwasmachine, een bakkie gedronken op de camping en daarna een fiets gehuurd om Le Treport en Mers-les-Bains te verkennen.

Wat zijn de huizen in Mers-les-Bains mooi zeg! Prachtige Belle-Epoque en Art Nouveau in alle kleuren van de regenboog. Super. Heerlijk om even de tijd en de rust te hebben om ze goed te bekijken. Daarna terug naar Le Treport en na de lunch ben ik aan boord gegaan van Le Eden, voor een tochtje over zee om de kliffen en stranden eens van de andere kant te bekijken. Het was een ruw zeetje, maar mooi om de kliffen vanaf het water te kunnen bekijken. Voor zover ik het begrepen heb kom ik er nog heel wat tegen, want tot Le Havre zijn ze te bewonderen.

Later in de middag ben ik ook nog met de funicolaire naar boven gegaan, beetje bibberig dat wel, eng ding! Maar alweer is het uitzicht prachtig.

Vandaag dus gewoon de toerist uitgehangen, heerlijk. Morgen weer verder, ik heb al gezien dat ik begin met 365 treden omhoog om bovenop de klif te komen. Waar ik begon met de GR120 stap ik nu over op de GR21, die loopt van Le Treport tot Le Havre en hoewel ik nogal vrije interpretaties van die wandelroutes doe is een beetje handreiking wel handig. Ik ga dus maar verder met de rood-witte marketingen.

Reacties

Reacties

Jan

Wat een drukke zondag met veel mooie uitzichten en vergezichten. Leuk om te lezen. Goed vervolg van je reis??

Marleen

Zelfs op een pauzedag ben jij nog superactief! Maar wel leuke dingen. Morgen 365 trappen, voor elke dag van het jaar een trede. Zonder 15 kilo op mijn rug puf ik al.
Wat heb jij een energie, je bent nu al 3 weken onderweg. Val je niet af van al die activiteiten?
Het was hier ook zeer nat en kil. Het wordt weer zonnig, geniet ervan.

Marian van Essen

Hoi Brigitte, voor elke dag van het jaar 1 tree! Als je het zo zegt valt het reuze mee maar ik zit wel op mijn krent en hoef ze niet te lopen en zeker niet met 15 kilo op mijn rug. Je bent goed bezig zeg! En dat al bijna 3 weken! Chapeau! ( dat klinkt toch veel beter dan petje af!) Het is ‘n schrale troost maar thuis is het net zo nat als daar. Ik wens je ‘n fijne en vooral ‘n droge wandeldag toe! ???

Carlasmeels

Wat jammer dat het weer soms zo slecht is.maar dan kan je ook even uitrusten.

Anneke

Omdat ik vandaag vrij ben de tijd genomen je verhalen te lezen. Wat een avontuur zeg! Veel gezien en meegemaakt dus. Ik krijg er bijna ook zin in hahaha! Vandaag loop je 365 treden? Mooie symboliek. Ik ben jaloers op je doorzettingsvermogen. Super hoor!! Tot je volgende verhaal! Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours