brigittevisser.reismee.nl

Saint-Pierre-en-Port

Dag 27. Saint Pierre en Port

Campinglife, wat is het soms grappig. De motormeneer van twee plekjes verderop snurkte als een os, werkelijk waar. En ergens anders liet iemand een keiharde scheet. Je hoort ruzies en discussies, maar ook stellen die het weer goedmaken. Af en toe lig ik in mijn tentje hardop te lachen, hahaha. Tegelijkertijd ben ik blij met mijn oordopjes, als ik geen zin meer heb in het geluid zet ik dat dus gewoon even uit.

Vandaag voor de verandering eens begonnen met dalen, maar dat komt doordat ik gisteren aan het einde van mijn 27km nog een stuk moest klimmen. Het grootste deel van de route van vandaag prachtig door boerenland en piepkleine dorpjes gelopen. Je ziet in die dorpjes werkelijk helemaal niemand. Alles ziet er keurig onderhouden uit, dus er zijn echt mensen, maar ik denk dat ze allemaal binnen zitten of elders aan het werk zijn.

Ik liep ook weer langs een nucleaire centrale ‘pour Ă©lectricité’. Wat een immense complexen zijn dat steeds, inclusief indrukwekkende prikkeldraadmuur om te voorkomen dat je te dichtbij komt.

En ik ben wel vier falaises opgeklommen vandaag, het zijn zulke steile hellingen dat ik steeds 50 stappen doe en dan even stop om op adem te komen. Haha met kleine beetjes kom je ook boven. Naar beneden gaan is ook een opgave, soms is er een echt pad met af en toe zelfs traptreden, maar net zo vaak is het niet meer dan de geul waardoor het water van de berg afstroomt na een regenbui. Op die momenten ben ik echt blij met mijn stokken hoor!

Het weer is hier trouwens prachtig, zo’n 25 graden en goed zonnig. Soms een beetje warm tijdens het wandelen, maar zeker geen hitteplan zoals bij jullie. Dus ik smeer factor 50, heb een zonnehoedje Ă©n zonnebril en koop onderweg water bij, want zoveel kan ik niet sjouwen. Maar ‘s avonds en ‘s nachts koelt het al flink af, de slaapzak is hard nodig hoor. Enne die techniek begin ik te begrijpen: armen erin en draaien zoveel als je wilt. ‘s Morgens bij het wakker worden hoop je dan lenig genoeg te zijn om de rits te vinden en te openen. Als die op je rug is geĂ«indigd dan is dat best een uitdaging, maar ik kan me er gelukkig nog steeds iedere morgen uit los worstelen.

Na alweer een lange wandeldag, +27km, aangekomen op camping Les Falaises in Saint-Pierre-en-Port. EĂ©n van de duurste campings op de route tot nu toe, maar ik zie het niet terug. Die van gisteren kostte 1/3 van deze en was veel beter toegerust. Maar ach, het tentje staat weer en ik kan weer slapen.

Reacties

Reacties

Bert

Ja als je wandelt dan voel en merk je ieder ‘ pukkeltje ‘ in het parcours. Automobilisten hebben geen idee wat dat betekent ‘ klimmen’ . Knap hoor , wat zul je uitermate getrainde spieren al hebben ( en nog meer krijgen) . Succes maar weer , en zonodig oordopjes in! Groet!

Loes

27 km per dag; wat een conditie heb jij zeg.
Ik leer weer van alles bij; die slaapzak techniek : nooit van gehoord.
Maar dat is niet zo gek natuurlijk....ik ben meer van de donzen dekbedjes.
Ga zo voort ???‍♀Ik volg vanuit mijn stoel in het zonnetje. ?

Tineke

Hoi Brigitte het blijft leuk om je verhalen te lezen. Wat zul je veel mooie dingen zien. Te veel om te fotograferen, maar goed jij hebt het gezien en dat hou je vast.
Trouwens heel leuk om een ‘echte’ vakantiekaart te ontvangen. Dankjewel en we gaan vooruit hoor. Dikke kus en hou je taai daar met al die bijgeluiden.

Monique

Jeetje Brigitte, de ene dag neem je ons mee in een soort van 'horror' en de volgende dag in een 'slapstick'. Leuk om al die wisselende dagen en stemmingen te lezen. Ik heb meegegriezeld met het verhaal van het afgebrokkelde pad en meegelachen met de harde scheet en het gesnurk. Dat ken ik inderdaad nog van het campingleven, je hoort en ziet van alles. Doe je wel een heel klein beetje voorzichtig zodat je ons straks alles ook nog eens kan navertellen ;-).
VĂ©Ă©l plezier
Liefs Monique en Nardie xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours