brigittevisser.reismee.nl

Le Havre

Dag 30 al!!! Zolang al onderweg and still having fun.

Wat een leuke camping was dat gisteren. De gastvrouw en haar man kun je je niet chagerijniger bedenken, maar er was voor alle mensen met een trekkerstentje wel een tafel en stoel op je veldje. En er was een fiets die ik zomaar even mocht gebruiken om de boodschappen te gaan doen. Goed geregeld! Verder deden ze me vooral denken aan een strenge ‘kampvader en -moeder’, zodra er iemand de regels overtrad, zoals een jongetje dat zand op de glijbaan gooide, stonden ze op het balkonnetje van hun mobilhome om instructies te geven, supergrappig om te observeren.

Voor de komende twee dagen heb ik een hotel/bus plan gemaakt, want de oversteek van de Seine staat op het programma. Vandaag ga ik met de bus naar Le Havre, daar slaap ik in een hotel. Morgen ga ik dan weer met de bus naar Honfleur. Ik wil natuurlijk heel graag over die prachtige brug de Pont de Normandie. Volgens de damevan het office du tourisme is dat te voet geen goed plan. Ook in Honfleur heb ik een hotel geregeld. Daarna zie ik dan wel weer verder. Ik kom er zo langzaamaan wel achter dat ik toch niet de pelgrim ben die ik dacht te zijn. Ik merk dat ik behalve het onderweg zijn, het ook fijn vind om ergens écht even te zijn (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Het lopen en kamperen vind ik geweldig, maar ben niet zo gedreven dat ik ook echt álles lopend en kamperend wil doen. Het comfort van bus/trein en hotel vind ik ook erg fijn. In het kader van ‘we zien wel’ tijdens deze reis is het mooi om te ontdekken dat omschakelen naar een andere activiteit prima kan en dat ik me daar ook goed bij voel.

In Le Havre aangekomen heb ik de rugzak afgegeven bij het hotel en ben ik de stad ingegaan. Jeutje, dit is groot hoor! Ben begonnen bij Les Docks, een soort overdekte koopgoot in oude havengebouwen. Hip & happening hier, heb er lekker geluncht.
En toen zag ik een bordje naar een botanische tuin en tja, dan gaat er bij deze Visser een magneet aan, dus ik moést erheen. Was wel ruim een half uur heuvelop lopen, onderweg dacht ik nog: ik hoop wel dat het de moeite waard is. Maar dat was het, ik heb wel mooiere kassen gezien, maar deze waren beslist ook het bewonderen waard. Ze liggen in het oude fort van Le Havre, dat maakt het alleen al bijzonder en vooral de tuinen zien er prachtig uit.

Verder is Le Havre natuurlijk volledig platgegooid in WOII,en helemaal opnieuw opgebouwd. Dat maakt het een stad met brede avenue’s, precies zoals je je een grote Franse stad voorstelt. Ook zijn de gebouwen nergens echt oud, maar er staat genoeg moois om te bewonderen. Lekker om rond te neuzen hier.

Reacties

Reacties

Marleen

Ik herinner mij van vroeger eens zo’n soortgelijke campingbazin, wij noemden haar “la patrone” dat is lang een begrip gebleven.
Is iets over jezelf ontdekken niet waar het ook om gaat tijdens een pelgrimstocht?
Ik vind die combi lopen/wandelen afgewisseld met openbaar vervoer eigenlijk wel heel leuk.
Die botanische tuinen in Frankrijk zijn vaak heel erg mooi.
Wat is je langste vakantie ooit geweest vroeg ik mij af, want je bent nu ruim 4 weken onderweg.

Jan?

Fijn om te lezen dat het onthechten ? je steeds beter afgaat. Dat was toch het doel van de reis: geen doelen stellen.
Geniet er maar van ik vind het nog steeds erg knap wat je doet?

Marian

Hoi Brigitte, zo zie je maar dat je niet te oud bent om iets over jezelf te weten te komen. (Ik zeg expres niet dat je iets over jezelf kan en/of ‘moet’ leren want dat klinkt zo betweterig ? en zo bedoel ik dat niet!) Het is toch fantastisch dat je dat zo ervaart! Het blijft ongelooflijk hoe je ons, de lezers, mee neemt op je reis! Ik geniet er elke keer weer van te lezen hoe jij jouw dag doorbrengt met lopen en kamperen! Ik ben ook heel blij voor je dat je jezelf ‘toestaat’ te genieten van ‘n gewoon bed in ‘n hotel met ontbijt! Geniet van wat morgen je gaat brengen! Dikke knuffel ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours