brigittevisser.reismee.nl

Cabourg

Dag 34. Cabourg

Lief van je Ingrid, dat je doppen wilt opsturen. Dank voor het aanbod. Ik hoop nog steeds op een Decathlon op loopafstand en mijn vriendinnen Olga & Tjitske zijn met hun camper onderweg deze kant op. Als zij langs een outdoorwinkel komen nemen ze nieuwe doppen mee. Maar voorlopig doen de kurken prima dienst.

Villers-sur-Mer uit ging weer lekker de berg op en daar begon meteen een mooi bos om door te wandelen. Soms zijn de paadjes moeilijk te vinden, maar met behulp van de rood-witte tekens en mijn gps kom ik er toch wel steeds weer uit. Bovenop de eerste heuvel stond een kapelletje, de Eglise d’Auberville uit de 12e eeuw, inclusief begraafplaats. Mooi rustig plekje om te ‘liggen’, zeg maar.

Hier zijn geen witte kliffen (falaises) meer, ze noemen de kust hier ‘la cote des falaises des vaches noir’. Niet omdat de kliffen nu zwart zijn, maar omdat er op het strand grote rotsblokken liggen (ooit naar beneden gestort door erosie) die begroeid zijn met een soort zwarte algen.

Verder voerde de wandeling weer naar het strand, in Houlgate en Les-Dunes-sur-Mer was er een prachtige promenade om langs te wandelen en daarna ging ik door de enorme jachthaven van Cabourg. Guillome le Conquéreur(Willem de Veroveraar) heeft hier huisgehouden en dat zie je overal terug. Zelfs de restaurants en straten zijn naar hem vernoemd.
Ook hier staan weer prachtige villa’s langs de boulevard, de mensen die daar wonen zijn wel bofkonten hoor. Hoewel ik niet weet hoe het er hier in de winter aan toegaat natuurlijk. De zee ligt wel heel dicht voor je deur en er zijn geen duinen of kliffen.

Gelukkig weer een camping kunnen vinden, maar zo’n klein plekkie en zulk slecht sanitair dat ik toch morgen maar weer verder trek, ook al was ik van plan hier een nachtje extra te blijven. Dat doen we morgen dan maar.
Na het installeren op de camping natuurlijk Cabourg ingegaan, alweer een leuke badplaats met mooie boulevard en winkelstraatjes.

Reacties

Reacties

Tineke

Fijn dat je weer een camping hebt kunnen vinden, jammer inderdaad dat het niet zo rein is. Wellicht dat je morgen betere treft. Je bent wel creatief met kurk hoor, grappig dat dit zo werkt. Het blijft super om je verhalen steeds te lezen. Zet hem op he met het vervolg. ?

Marian

Hoi Brigitte, je bent ‘n echte routinier geworden! Kurken voor de stokken én leukoplast! En als je straks weer thuis bent en je komt ‘n Willem tegen ga je dan Guillome zeggen? Het klinkt wel wat sjieker dan Willem vind ik!
Jammer dat de camping wat tegen valt, ook dat hoort er wel ‘n beetje bij ( zei ze met haar ‘luie’ gat op de bank!) Als ik lees over de prachtige villa’s waar je over schrijft denk ik heel af en toe ‘wat wij niet goed gedaan hebben in ons leven’.....maar dat is heel snel over hoor? ik ben eigenlijk tevreden met ons hele hebben en houden? fijne dag morgen!???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours