brigittevisser.reismee.nl

La Cambe

Dag 47, La Cambe

Vanmorgen de tent helaas kletsnat in moeten pakken, de wolken hingen zo laag dat de lucht gewoon vol druppeltjes leek. Gelukkig heb iknog steeds die goede plastic zak waar de tent in past zodat niet alles in de rugzak nat wordt.
De route naar LaCambe ging over boerenpaadjes en -weggetjes. Langs enorme boerenhoeven met heel veel koeien en langs kleine keuterboertjes. Ik had de camping voor vandaag gevonden op internet, gewoon gekozen omdat dit mooi in de goede richting ligt. Kom ik toch ineens op een ‘kamperen bij de boer-camping’ terecht Wil! En ze spreken hier nog Nederlands ook. Omdat ze zoveel Nederlandse gasten hebben, hebben ze dat geleerd, hartstikke kneuterig. De camping heeft iets van 20 plekken en er is een ‘huiskamer’ met magnetron en oven waar ik gebruik van mag maken, hoe leuk is dat!

Eerst de tent naar snel opgezet om hem te laten drogen en daarna op pad, naar de Duitse begraafplaats. Tip uit mijn boekje en van Jos & Gerard. Dit is van een heel andere orde dan de Amerikaanse van eergisteren, maar minstens zo indrukwekkend. Ook 21.000 graven! En bij de ingang staat een tekst met de strekking: ook veel van deze militairen kozen niet voor deze koers en niet voor deze strijd, nu rusten ze voor altijd in Franse bodem. Mooi hoor want zo is het hè? De meeste militairen, van beide zijden en uit alle landen, deden gewoon het werk dat ze werd opgedragen.

Op de terugweg ook nog even langs de supermarkt voor de dagelijkse boodschappen en daarna lekker in de ‘huiskamer’ een boekje gelezen, gegeten en alle apparaten weer opgeladen. Fijn zo’n plekje. De camping-meneer is heel enthousiast en geeft me allemaal tips voor het vervolg van mijn reis, haha ik weet niet of ik die allemaal ga opvolgen, maar het is wel heel leuk!

Reacties

Reacties

Loes

Dag 47..... alleen dat is al zo bijzonder dat je nog steeds onderweg bent.
Ik lees trouw iedere dag en ik vind het knap dat je iedere dag een optimistisch verhaal schrijft zelfs als je een natte tent moet inpakken. Je bent en blijft een doorzetter.
Daarnaast alles wat je over de geschiedenis aan ons vertelt ....ik leer heel wat bij zo. Je bent een multi talent dus. Ga zo voort......??

Angela & Martin

Vandaag samen met Angela ongeveer 10 min staan kijken naar een paar Spitfires die bezig waren met een aantal oefeningen. Het voordeel van wonen bij het Veluwemeer. Al een week lang in voorbereiding op het vieren van 75 jaar vrijheid. Het verlengde van waar jij bent Big. Zo komt het allemaal weer bij elkaar.

Brigitte Visser

Dat bedacht ik me ook al Martin, straks in Nederland gaan we natuurlijk gewoon door met 75-jaar bevrijding vieren.

Masja

Wat geweldig! Kamperen bij de boer met zo'n huiskamer lijkt me te gek! Toch een beetje luxe, maar niet too much. En ook nog een leuk buiten. De enthousiaste Nederlands sprekende eigenaar is dan de kers op de taart. Ben benieuwd welke van zijn tips je gaat ondernemen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours