brigittevisser.reismee.nl

Sainte Mere Eglise

Dag 49, Sainte Mere Eglise

Dit tentje wordt verkocht als tweepersoonstent, en dat heb ik vannacht geprobeerd. Maar het past niet hoor, je vecht elkaar de tent uit. Vooral als de tweede aanwezige een mug is. Wat een ellendige nacht was dit! Vriend mug heeft de strijd gewonnen, ik ben een paar bulten rijker en heb heel wat uren slaap gemist. Maar vanmorgen toen het licht was heb ik wraak genomen en een moord gepleegd. Wie het laatst lacht....

Vandaag op pad naar de parachutist aan de kerktoren, Sainte Mere Eglise. De dag begon mistig maar al snel scheen de zon volop. Lekker nazomer-wandelweer.

De route ging net als gisteren via boerenland en kleine dorpjes. Vandaag nog stiller dan gisteren, want het is zondag. Maar de bar/epicerie/boulanger is natuurlijk wel open dus dat kopje koffie zat er ook op zondag gewoon in.
Ik ben ik weet niet hoeveel kleine riviertjes overgestoken, het is duidelijk dat ik in ‘het marais’ ben. Prachtige bruggetjes, heel stil water, lekker genieten van al het moois Ă©n van het lopen. Want wat gaat dat me nog steeds goed af. OkĂ©, iedere dag zijn de laatste twee kilometer net te veel, het maakt niet uit hoelang de dagafstand is overigens. Maar met die zware rugzak waardoor ik op bijna iedere camping met ontzag wordt onthaald of uitgezwaaid, doe ik het toch maar gewoon. De Fransen die ik tegenkom of spreek noemen me steevast “tres courageux”. En dat ben ik! Ha, hier spreekt een trotse reiziger.

En tja Bert, die details...ik hoef me alleen maar druk te maken over ‘wat eet ik vandaag’ en ‘waar slaap ik vanavond’ en daardoor is mijn hoofd leeg om andere/meer dingen te zien en te ervaren dan thuis.

Op deze camping gaat de receptie ook pas om 16.00 uur open, maar er hangt een bordje op de deur dat je vast een plekje mag zoeken en terug moet komen als de receptie weer open is. Dat is slim!

Na het opbouwen en inchecken maar eens het dorpje ingelopen om die parachutist aan de toren te bekijken. Grappig hoor, maar wel een beetje poppenkast. Er staat een kerk met die ‘pop’ aan de toren, er is een groot plein waar alle toeristen foto’s maken van zichzelf en de toren en het dorpje barst van de souvenirswinkels en barretjes. Eerder sprak ik een Nederlandse meneer die zei: 75jaar geleden was het heel heftig voor de bewoners hier, maar nu verdienen ze er hun brood mee. En op sommige plekken is dat ook echt zo. Maar geef ze eens ongelijk, wij toeristen komen er toch met zijn allen op af.
En eerlijk gezegd vind ik het nog leuk ook, die poppenkast.

Reacties

Reacties

Loes

Ha ha.......de erste seconden dacht ik dat je een partner in je tent had.....een medewandelaar of zo. ?
Vreselijk zo'n mug. Zit maar niet in over deze "moord".

Marleen

Haha ja ik dacht ook nu komt er een mooi verhaal. Maar pas op je hebt pappamug doodgemaakt, mammamug en de kindjes mug zinnen op wraak, wedden.
Wat een lange tocht heb je al gemaakt. Het blijft leuk om te lezen

Jos

Ja, die kerk met de parachutist, wat een bizarre plek is dat. Om de hoek van de kerk zit een bakker en die heeft heel erg lekker (misschien wel koolhydraatarm :-) ) bier uit de omgeving van het plaatsje. Kan ik je aanraden.

Gerry Ehren

Herken jouw verhaal over de nachtelijke strijd met een mug. Ben in deze zomer regelmatig helemaal lek gestoken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours