brigittevisser.reismee.nl

Avranches

Dag 52, Avranches

Het is niet zo moeilijk om campings te vinden nu het seizoen voorbij is, maar het wordt wel steeds lastiger om restaurants te vinden waar je ook kunt eten. Hahaha, de meeste zijn of alleen open om iets te drinken, andere hebben alleen soep, salade of pizza’s. In Saint Mere Eglise was de afgelopen dagen zelfs alleen een belegd broodje bij de bakker te koop. En gisteren in Carentan ging ik er eens goed voor zitten en toen bleek dat alleen de pizza’s op de kaart beschikbaar waren. Dat is wel een beetje jammer, want ik wil wel goed eten met al dat wandelen. Nu wordt het lastig dat ik geen kookspullen bij me heb.

Vanmorgen heb ik ontbeten met een Franse fietsster, er was een klein zitplekje op de camping en daar kwamen we beiden terecht met onze stokbroodjes. Zij had een gaspitje bij zich en zo zat ik ineens lekker aan een koppie thee, heerlijk warm en natuurlijk hebben we ook de reisverhalen uitgewisseld. Dat snelle contact met anderen blijft toch het leuke van kamperen.

De treinreis van vandaag was comfortabel maar lang, met bij de overstap een wachttijd van twee uur. Maar goed, ik werd gereden en de zon schijnt dus wat maakt het uit. De camping die ik in Avranches gevonden heb heet de Power Salad Farm, het is alsof je in een soort moestuin kampeert. Met de bijbehorende natuurtoiletten, ohoh. Maar het ziet er gezellig uit met allemaal zitjes en leuke hoekjes én het is vlakbij het centrum én ik heb uitzicht op de Mont Saint Michel. Weliswaar heel erg in de verte, maar toch. Ik vermaak me hier wel twee nachten. En vanaf hier ga ikovermorgen‘gewoon’ verder op de GR223.

Een besluit tot besluit: na mijn bezoek aan Le Mont Saint Michel ga ik naar huis. Ik had bedacht dat ik 10 weken onderweg zou zijn, dat worden er dus 8. Maar het is goed zo. Ik heb een fantastische reis gemaakt, waarin ik enorm heb genoten van het los zijn van alles en iedereen, van het wandelen, van de gesprekken met iedereen die ik ontmoette en van alles wat ik heb gezien onderweg.

Maar ik ga niet in een rechte lijn naar huis, ik heb General de Gaulle in zoveel filmpjes over de Champs Elysée zien lopen de afgelopen weken dat ik dat zelf ook even wil doen. Dus na mijn bezoek een Mont Saint Michel ga ik nog een paar dagen naar Parijs. Het verhaal is nog niet uit.

Reacties

Reacties

Marleen

Wat een leuke plannen en wat heerlijk om zo flexibel te zijn! Doel van geen doelen is bereikt, maar dat is tegenstrijdig of niet? Nou ja.
Ik probeer mij maar even niets voor te stellen bij natuur w.c.’s.
Tijdens het wandelen door Limburg viel mij op dat ik liever stijg dan daal en kreeg ik nog meer bewondering voor jou met 15 kilo op je rug.

Jan?

Een tentje opzetten in Parijs centrum lijkt wel erg moedig maar ik denk dat de gendarmerie,daar niet van gediend zal zijn.
Goed besluit hoor ??

Willy Kemp

Brigitte wat heb ik genoten van al je verhalen
,je moeder kon mooi vertellen maar jij bent haar evenbeeld. Ik ben heel wat wijzer geworden over dit gedeelte van Frankrijk en wat daar gebeurt is wist ik wel van al het leesvoer wat ik ooit heb doorgeploegd. Ik zie je nog wel bij de jongens t.z.t.
Willy.

lia

Een mooi besluit! Ik heb genoten van je verhalen en wens je nog veel plezier bij de Mont st Michel.
Parijs is ook nog leuk, dus geniet daar ook nog maar van.
Een fijne thuis reis!!
Liefs....

Bert

Al je verhalen gelezen en heb veel bewondering voor je. Ik begrijp heel goed dat je nu wel weer naar huis wilt en lekker in je eigen bed kan slapen. Nog veel succes in een paar dagen Parijs en dan snel weer terug naar Holland!!!

Angela & Martin

Gaat lekker zo Big, alleenheerser over de camping en nog even wat verhalen in je rugzak creëren. Nog lekker genieten dus, van Sant Michel en Parijs natuurlijk. Ook heel mooi en een stuk historie pak je ook weer mee. Geniet nog maar lekker.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours