brigittevisser.reismee.nl

Tot slot

Dag 56, Parijs

En nu zit ik in de TGV van Rennes naar Parijs. Daar ga ik nog een paar dagen ‘citytrippen’. Daarmee zal ik jullie niet bezighouden, want dat wordt dan een verslag van de highlights van Parijs, en die kennen jullie wel he?

In de afgelopen 8 weken heb ik 4197 hoogtemeters en bijna 640 km overbrugd. Dan tel ik alleen de wandelafstanden en niet de kilometers die ik aflegde en trappen die ik beklom bij het ontdekken van alle stadjes en dorpjes waar ik op bezoek was. Het was soms verschrikkelijk afzien, maar ook geweldig. Ik heb heel veel moois gezien en meegemaakt en heb, afgezien van wat erg vieze en nogal slechte campings, geen nare dingen meegemaakt. De lichamelijke ellende is gelukkig beperkt gebleven tot een stuk of 30 muggenbulten, 3 blaren en wat spierpijn. Die twee valpartijen (de schildpad en boven op de gevaarlijke falaise) veroorzaakten wel een genante situatie en een bonzend hart met knikkende knieën maar gelukkig geen blessures. En ook het weer was soms regenachtig maar niet heel erg slecht. Kortom ik heb geboft!

Over een paar dagen ga ik naar huis, naar kinderen en kleinkinderen (heerlijk weer echt knuffelen in plaats van digitaal). Binnenkort mag ik mee naar de pretecho van kleinkind nr. 5 en ga ik beginnen aan het breien van het 5e dekentje. Ook ga ik weer genieten van het comfort van mijn heerlijke huis. Zalig! En Erik, dank je wel voor het oppassen op mijn stulpje!

Toch is er ook -nu al- iets van heimwee, de afgelopen weken was er niets anders in mijn hoofd dan het ‘nu’. Klimmen op de falaise, lopen over het strand of door het bos met hooguit de gedachte aan een slaapplaats voor de nacht. Dat is zalig mindfull leven. Nu stap ik terug in ‘de gewone wereld’. Ik hoop die mindfullness te kunnen vasthouden. Ik heb nog een paar weken tot het werk weer begint, dat lijkt me een mooie overgang van helemaal niets naar het gewone leef/werkritme.

Ik bedank jullie allemaal voor het meelezen en voor de lieve, grappige, leuke en ondersteunende reacties! Als alleen-reizer is het heel fijn om je ervaringen op deze manier te kunnen delen, ik heb ervan genoten. Dank en tot snel <3

Reacties

Reacties

Ingrid

Lieve Brigitte, jij een reuze dankjewel voor het delen van jouw belevenissen. Het was genieten. x

Marleen

Brigitte wat heb je het geweldig gedaan, wat een prestatie! Ik bedenk me nu dat zelfs ik moet omschakelen, het was toch een beetje een virtuele vakantie in dat deel van Frankrijk, elke dag dat verslag.
Geniet nog even van Parijs en daarna van het thuiskomen!

Wil

Dank voor je mooie en inspirerende verhalen. Geniet nog van die laatste weken.

Angela & Martin

See you soon, we hebben genoten van je verslagen en je kookboek. Geniet nog een paar dagen van Parijs.

Lisette

Dank je wel Brigitte . Ik heb genoten van je belevenissen en wat een prestatie heb je geleverd. Echte powervrouw ben je! Parijsverhalen gemogen. Lijkt me leuk om Parijs door jouw ogen te aanschouwen. Maar die verhalen houd ik graag tegoed. Veel plezier nog in Parijs en wel thuis ?

Wilma Sanders

Dank je wel voor het mee genieten. Je inspiratie echt super. Geniet nog ff van Parijs. Ook een geweldige stad.
Dikke knuffel ?

Danielle

Wat is de tijd gevlogen, niet alleen voor jou, maar ook voor ons. We hebben je gemist op het bestuursbureau!
Het zal ook voor de thuisblijvers wennen worden. Niet meer elke dag je belevenissen lezen als er weer een mailtje in de inbox zat met het reisverslag van die dag. Het was elke keer weer leuk om je avonturen te lezen. Ik hoop dat de reis je heeft gebracht wat je er van verwachtte en hoopte dat het je zou brengen. Geniet ontzettend van je laatste dagen in Parijs voor je het alledaagse leven weer instapt. En wees daarnaast trots op de geweldige ervaring die je hebt neergezet!!?

Tineke

Lieve stoere Brigitte geniet nog even van Parijs en dan zien we je snel weer in ons eigen landje. Het was weer een mooi meebeleven voor ons. Super.?

Jan?

Dank je wel voor je prachtige, interessante en gevoelige verhalen.
Fijne tijd in Parijs en behouden thuiskomst?

Marian

Dag Brigitte, nogmaals bedankt voor fantastische verhalen, dat je ons mee nam tijdens al die kilometers die je alleen gelopen hebt. De geschiedenislessen die je gegeven hebt en de mooie foto’s die je hebt gemaakt! Gelukkig zijn er geen nare dingen gebeurt. Geniet van Parijs. Ik wens je ‘n goede reis naar huis. ???

Desiree

Wat was het leuk om al je verhalen te lezen. Jammer dat het alweer de laatste is ?. Dank voor het delen.
Bewondering voor je doorzettingsvermogen! Geniet van Parijs en de weekjes vrije tijd in eigen stulpje! Xxx Desiree

Jos (en Gerard)

Veel plezier in Parijs en uiteraard geef ik je weer een eet-tip :-) Dit keer een leuk restaurant in Le Marais, het heet 'Chez Marianne' en zit niet ver van het prachtige Picasso museum (twee vliegen in één klap!).

Manon

Dank voor je mooie verhalen en fijn dat alles goed is gegaan! Geniet van Parijs!!?

Loes

Wauw je bewaard nog even iets heel moois voor het laatst! Een vijfde kleinkind op komst; wat ontzettend leuk. Dit kleinkind kan net als die andere 4 alleen maar in de toekomst gaan genieten van zo'n jonge sportieve actieve oma die haar eigen plan trekt en gewoon doet waar een ander wellicht slechts over nadenkt. Wat boffen zij met zo'n topper.
Nogmaals geniet van de city trip in Parijs en bewaar maar tips voor ons.....want wij mogen volgend jaar voor het eerst een weekend naar Parijs; een cadeau voor mijn 60 ste en ons 35 jarig huwelijk volgend jaar.
Ha ha, mij zou je dus niet vervelen met een vervolg van je reisverslag.
Dank voor je mooie reisverhaal. ?

Bert

Al je mooie verhalen gelezen met bewondering voor je volharding, geniet nog even van Parijs en kom weer veilig thuis

Ronald

???

Lia

Brigitte, doordat ik maar een aangetrouwd nichtje ben van de Amsterdamse familie, ken ik je eigenlijk alleen maar van de weinige feestjes en van de gebruikelijke begrafenissen ?
Ik vind het zeer leuk om jou, door jouw reisverhalen, beter te leren kennen. Bedankt daarvoor!
Veel plezier in Parijs en straks, weer thuis, zul je nog lang na genieten van je eigen verhaal als je het weer terug leest. Au revoir!?

Masja

Even diep zuchten... Alsof ik een boek net heb uitgelezen. Dat heb ik altijd als ik het boek dicht sla, en bedenk hoe geweldig het boek was. Dat heb ik nu ook. Al jouw verhalen, waarin allerlei emoties een rol spelen, dat is als een goed boek. En nu is het boek uit. Dank je wel voor al jouw beschrijvingen van natuur, situaties en geschiedenis. Wij, de volgers, waren de insiders bij al jouw avonturen. Ik heb enorm genoten, en ik hoop dat ik een volgende keer weer inside information mag ontvangen. Ik heb ontzag voor je ondernemingen: je lef, je doorzettingsvermogen en je optimisme dat altijd de boventoon voert, no matter what. Nu ga je nog een paar dagen genieten van Parijs, en lekker in een hotel. Heel veel plezier en alvast een goede terugreis gewenst!

Jan Landsheer van de VUA

Hallo Brigitte, ik heb je steeds gevolgd, was leuk om te lezen wat je meegemaakt hebt. Parijs wordt wel iets heel anders hoor! Maar ik wens je nog een paar leuke dagen toe en hoop je gauw weer te zien bij de Volksuniversiteit (gaat overigens prima, inschrijvingen lopen goed en we hadden vrijdag een leuke vergadering met Betty er voor de 1e keer bij).

Puck

Heerlijk meegelezen! Geniet nog van de laatste weken en dan heb je toch weer een prachtig avontuur achter de rug. Tot op de Amsterdamseweg!

Bert

Wat een prachtige stoere en enerverende tocht en prestatie heb je geleverd. Wat heb je ongelooflijk veel gezien, beleefd en doorstaan. En genoten ! Je hebt een fantastische prestatie neergezet, door zoveel kilometers te wandelen en te buffelen. Een wereldprestatie ( en ook nog eens veelal in je eentje) uiteindelijk moest jij steeds de volgende stap zetten..... en nu weer een volgende stap , maar dan anders (naar huis) maar geniet eerst nog even in Parijs. Een hele diepe buiging voor zoveel doorzetten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours