brigittevisser.reismee.nl

26-07-2022 Bespiegeling op Boedapest

Ik zit nu net voor vertrek nog eens even terug te denken aan mijn unheimische gevoel op de eerste dag hier in de stad. Gisterenavond zag ik ineens waar dat wel eens vandaan kan komen: in de stad rond het hotel waar ik logeer, en dat is niet eens ver van het centrum, is geen enkel gebouw in goede staat. De muren zijn afgebladderd of er zijn zelfs hele stukken steen uitgeslagen. De wegen en trottoirs in de hele stad zijn allemaal slecht. Overal in de stad zijn dingen/wegen ‘under construction’, zelfs de mooie kettingbrug is onzichtbaar door de steigers en overal hoor je betonboren. Het is nodig dat er hersteld wordt, maar dat geeft nu niet bepaald een fijn vakantie gevoel.

Het Hongaars heb ik wel een beetje geleerd de afgelopen dagen: Ut is straat, Utca is kleine straat en Tér is plein. Haha, mijn taalgevoel helpt me hier ook.

Al met al heb ik ook hier weer genoten hoor, ik heb heerlijk geslenterd door de stad (bij elkaar zo’n 55.000 stappen), lekker gefietst, heerlijk gegeten en geprofiteerd van het prachtige weer. En straks vertrek ik naar de trein en dan hoop ik vanavond rond 20.00 uur aan te komen in Krakau.

Boedapest köszönöm (dankjewel)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours