brigittevisser.reismee.nl

Van Cordoba naar Sevilla

Nou zeg, wolken??? Dat is gek! De dag begint bewolkt, zowel in Cordoba waar ik rond half 9 naar het station loop, als in Sevilla waar ik tegen 11 uur weer uitstap. Dat was trouwens een treinreis van niets, nog geen 50 minuten onderweg. Maar het komt overigens goed hoor, die wolken verdwijnen ook weer.


In Sevilla aangekomen pak ik een taxi naar het hotel, gewoon omdat mijn reisprogramma zegt dat dit het makkelijkst is hier, haha ik volg gewoon de instructies. En vanuit de taxi zie ik het al: Sevilla is groot! Het hotel ziet er geweldig uit, maar mijn kamer is natuurlijk nog niet klaar, dus ik vertrek met een plattegrond in mijn hand en veel tips van de hotel-mevrouw de stad in. Alle tips ten spijt neem ik eerst een 48-uurs kaartje voor een hop-on-hop-of bus, zo ben ik wat meer mobiel. En dan doe ik eerst ook maar de full circle om me te kunnen orienteren en plannen te maken voor de komende twee dagen.

Ondertussen onderzoek ik samen met Albert (via whatsapp) hoe het zit met de voetbalclubs hier, we zijn eruit: je hebt Real Betis en FC Sevilla. Allebei actief in de Primera Division, ze maken hier veel reclame, ik zie alleen maar grote posters van voetballers. Enne daarnaast ook veel verkiezingsposters, dus ook dat maar eens onderzoeken: oh…..dat is vandaag! Het lijkt erop dat ook Spanje meer naar rechts opschuift, net als de rest van Europa zo ongeveer. Eens zien of ik hier vandaag verder nog iets van merk.

Na de rit rond de stad, er is heul veul te zien en te doen, ga ik terug naar het hotel want nu is mijn kamer wel klaar. Dat is weer een prima plekje voor de komende 3 nachten. Ik vertelde Angela (via Wordfeut) trots dat er een zwembad op het dak is….dat is er ook maar het is echt veel te heet om er te zijn. Dus dat werd hem niet. Dan toch maar weer die siesta in de hotelkamer.

En daarna ging ik op bezoek in de kerk net achter het hotel, let op: de Basilica de la Macarena met het alom bekende beeld van de Virgen de la Macarena Esperanza. Dit beeld dat manshoog is en uitgedost met echte kleding heeft een eigen bewaker en is het bekendste beeld dat in Sevilla op Goede Vrijdag in een processie door de stad wordt gedragen. Ik vind het een geweldig verhaal en een prachtige kerk.
Maarre…..hier komt de Macarena dus vandaan??

Na deze kerk maar even een moderner stukje Sevilla opgezocht, het Fuente de la Encarnación, een heel modern beeldhouwwerk, het bollendak op de Utrechtse station is er niks bij.

En daarna de hop-on-hop-of weer opgezocht en terug naar het hotel. Ik ben gaar van al het lopen, rondkijken en de warmte. Afhankelijk van op welke thermometer je kijkt varieert het aan het einde van de middag tussen de 35 en 40 graden. Daarom is ‘s morgens of ‘s avonds erop uit echt de beste optie. En ik weet dat het in Nederland nu even wat minder weer is dus ik geniet lekker van de zon hier.

Enne…..niks van de verkiezingen gemerkt.
Welterusten



Reacties

Reacties

Tineke

Mooi geschreven weer Brigitte. Helaas erg warm, maar in stapjes kun je toch veel bekijken vind ik. Met uiteraard op tijd siësta .

Monique van Empelen

Leuk om je verhalen te lezen. Tot wanneer blijf je in dit gebied?

Jan

Zo te lezen zal je je de komende dagen niet vervelen. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours